Börjar en börjar alla andra med! XD

Idag var jag på familjegympan i Råssnässkolan. Och idag var även Erika där, Kajsa hade tvingat me henne! :P
Jag gjorde mitt vanliga jobb, och det är att stå vakt vid trampolinen och skrika byte så högt jag kan. ;)

Jag och Erika satt vid trampolinen och vaktade medans Kajsa hoppade med sin kusin Hedda. Och medans dom hoppade så satt det barn på andra sidan av trampolinen och väntade på deras tur. Alla kollade väldigt intresserat på Kajsa och Hedda, för kajsa kan ju det där med att hoppa trampolin så hon hoppar ju högt, väldigt högt i deras ögon! ;P

När det var dags för byte så frågade tjejen som var efter om inte Kajsa kunde hoppa med henne oxå och Kajsa sa att hon kunde det. Sen var det byte och då ville ännu ett barn hoppa med henne, och den tjejen var typ lika lång som Kajsa själv! :O Men Kajsa bara: "Ok..visst". Det blev mycket svårare med än som är jämlång så dom flög iväg och hamnade på tjockmattan, och Kajsa hamnade överst! XP Men sen gick det bättre. Efter att ha hoppat med de barnen var hon helt slut, fast det fanns ingen tid att vila för då var det Heddas tur igen! X)

Kajsa: "Hedda, du kan hoppa på den sidan och jag hoppar på den här..."
Hedda: "Näe..jag vill hoppa med dig"..
Kajsa: "Men...okej då.. "

Jag och Erika satt och hade väldigt roligt åt det där! XD

Sen var det den andra flickans tur, hon som var lika lång som Kajsa själv, att hoppa. Hon ville självklart hoppa med Kajsa igen! XP 
Sen var Kajsa helt slut! Hon fick vila i ca 1 min och 30 sek för sen var det Heddas tur en en gång, fast då sa Kajsa till Hedda att de kunde hoppa halva tiden tillsammans och halva tiden själva.

Snacka om att jag och Erika hade väldigt roligt åt det har eländet, för när de andra hade upprop så satt vi och kollade på och då var det en lite kille som traska iväg och hämtade en innebandyklubba och en boll, och sen blev det fler och fler barn som börja göra andra saker än att sitta still och lyssna på vad Sara och Stina hade att säga.

Vi disskuterade det där om att: "Om en börjar så börjar alla andra att göra likadant". Det stämde ju även in på Kajsas elände. Men hon överlevde!  ;) ;P


Kommentarer
Postat av: Helge

små barn är så mainstream ;P

2008-04-13 @ 20:33:17
URL: http://helgur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0