"Det var inte meningen att Engla skulle dö"

Som vi alla vet så har 42-årige Anders Eklund erkänt att han dödade Engla, 10. Han är också skyldig för mordet på Pernilla, 31, som skedde för 8 år sedan. Anders Eklund kan också ha begått fler mord än dom han har erkänt, dom håller på att göra tester.

Det har nu även kommit fram att han inte hade förgripit sig sexuellt på Engla, vilket han hade gjort på Pernilla. Han säger till polisen, under förhöret på måndagsmorgonen, att han inte hade planerat att döda Engla och att det var en slump att han träffade på henne. "Det var en ingivelse", sa hans advokat till pressen.

Det här är alltså ett sådant där väldigt onödigt och hemskt mord. Visst att alla mord är hemska men eftersom detta inte hade behövt ske så är det väldigt jävla onödigt och ännu hemskare än de lite mer vanliga morden, som brukar vara med avsikt. Mördaren brukar ha en anledning, men tydligen inte i det här fallet.

Pressen har ju nu gått ut med namn och bild. Jag måste bara säga att: Fy fan va ful han är!!! Herregud asså...när jag och Vickis cyklade förbi kiosken vid bion på vägen hem så såg jag hans fejja på löpsedeln...asså han va så ful så jag höll på att cykla in i Vickis!! :O

Han hade ju tidigare begått sexbrott, och varje gång någon våldtar så tänker man ju att den personen är ju helt störd, och det är den ju med! När det kommer till kritan så är det ofta som våldtäktsmännen ser ut som Anders Eklund gör, de är fula alltså! Oftast är det så!!

Jag tycker att Gunvald Larssons citat i "Beck - Annonsmannen" är klockren! Den handlar om en som våldtar och dödar kvinnor. Och när dom har tagit in en man som är dömd för just det, till förhör, så vägrar den misstänkte att svara på frågor och fortsätter att säga att han inte har gjort något (vilket han inte har sedan)!

Den misstänkte: "Tror du jag e idiot lr?"
Gunvald: "Du är både idiot och jävligt ful! Jag förstår varför du måste våldta för att få knulla!"

Haha, asså det är så klockrent!! Jag tycker nog att det borde finnas en Gunvald Larsson i den riktiga poliskåren. Det skulle verkligen behövas i de flesta fall! Fast problemet med det är att den inte skulle få behålla jobbet då kanske, men fan va bra det skulle va med en Gunvald Larsson!!

Jag tycker att det är väldigt hemskt det som har hänt, och det är ännu hemskare att veta att det här inte hade behövt hända, att det kunde ha förhindrats. Condolences to Englas family and friends! Jag kan inte säga att jag vet hur det känns att förlora någon på det sättet, men jag kan förstå hur det måste kännas!
Det var första gången som Engla cyklade hem själv, och det visade sig vara den sista!  :(


Kommentarer
Postat av: Eluään

Usch, det är så hemskt det som hänt med stackars Engla!

2008-04-14 @ 16:13:56
URL: http://eluaan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0