Filosofen Ludmilla kommer fram!

Så har man klarat av seminariet som vi hade i filosofin imorse i 2 timmar! Trot eller ej men det var faktiskt rätt intressant och roligt. Vi var bara 7 st i våran grupp så den andra gruppen kommer att vara 12 st! Stackare! =P Det tog 1 hel timme att prata om Sartre och vi hann inte ens med allas frågor!!! :O Sen efter Sartre så körde vi Nietzsche och det tog ca 45-50 minuter och då hade vi inte heller svarat på alla frågorna...och dessutom så hade vi ju Kierkegaard kvar..så vi han bara att prata i ca 5 minuter om honom.. =P

När man har sådana här seminarier med Ludmilla så är det inte den vanliga Ludmilla som är där, utan det är Filosofen Ludmilla! Hon pratade jättemycket och vi gick igenom texterna och läste högt tillsammans, sen förklarade hon det mesta och svarade på frågorna osv...Hon sa liksom det som man själv hade tänkt säga så det ända man kunde göra var typ att sitta där och lyssna och nicka när hon frågade om man hängde med!

Jag måste säga att jag tycker att det var bra att vi gick igenom texterna tillsammans. Nu förstår jag Nietzsches text lite bättre, fast jag gillar honom inte ändå. Jag tycker nog att Sartre har den bästa grunden åtminstone. Det finns självklart vissa saker som man kanske tycker är lite konstiga och så men ändå så tyckte jag att han var bäst. ;)

Jag överlevde och nu ska jag ut och springa i Råsnäss, för att sedan komma tillbaka och göra engelskan!

Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Helge

ludmilla är rätt skön sådär, för man väntar sig värsta allvarliga seminariet där hon bara kommer sitta och iakta en, men så blir hon som du säger. vad bra att det gick bra :)

2008-04-24 @ 12:41:38
URL: http://helgur.blogg.se
Postat av: Elin

Jag ska fixa lösenord till min blogg, om du vill fortsätta läsa bloggen får du skriva till mig på msn och fråga efter användarnamnet och lösenordet så ska du få det! :)

2008-04-24 @ 19:37:06
URL: http://eluaan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0