Längdhopp och höjdhopp! Är stuntman ett jobb för mig kanske? ;P

Idag var det dags för ridning igen, och denna gången var det hoppning! :) Jag red Primm-sötisen idag! ^^ Primm var riktigt seg idag faktiskt, och jag med för den delen! Till en börja gick det bra, vi galopperade runt fyrkanten osv och det gick jättebra. När vi kom till hoppningen så hoppade vi 2 och 2, jag hoppade tillsammans med Abbe bus och Felicia. =)

De första två hindrena gick jättebra (om man bortser från att han vägrade galoppera efter hindrena!), det tredje gick inte lika bra! Primm kände för att hoppa längdhopp, vilket inte jag var beredd på, så jag FLÖG av. Innan jag kom till marken hann jag med att göra en volt! Jag gjorde som en kullerbytta på marken så jag kom upp på benen rätt snabbt och det första jag ser är Linnéa och Sabina som ser helt skräckslagna ut (De såg ut typ såhar:   =O) Sedan gick jag mot Primm, som för övrigt trodde att han kunde gömma sig bakom Marcko X), och så kom Lotti och frågade om det gick bra osv. och så hjälpte hon mig upp på Primm igen. Jag sa att det var okej och att det bara var att köra igen.

Jaa, då var vi på väg mot ett andra försök på det tredje hindret, det gick som förra gången, inget bra alltså! Primm gjorde ännu ett längdhopp och min tanke var att han kunde göra det igen så jag var lite mer beredd på det den gången, så jag flög inte så högt den här gången! Jag hoppade upp en en gång, men den här gången orkade jag inte köra igen för jag var helt slut! Vi fick vila istället.

Medans jag och Felicia stod och väntade på att det skulle bli våran tur igen, frågade hon om det gick bra och om jag hade ont nånstans. Jag hade inte ont någonstans just då. Jag kollade ner på mina byxor, och där såg jag ett par blodfläckar. Jag tänkte att jag blödde där, men sen så såg Felicia på min armbåge och sa: "Shit du blöder!!" Jag: "Va? Var? Jaha...Oj då!" Det sved något enormt efter ett tag, det var fullt med grus och sand i såret typ, och det hade droppat blod därifrån på byxorna! =S

image21
Såhär ser såret ut nu när det är tvättat! Förrut droppade det blod! :S

När Lotti frågade om jag ville hoppa igen så sa jag att jag inte var säker på om jag ville det. Jag var osäker på det dels för att jag var helt slut och dels för att jag inte ville riskera att få in mer grus och sand i såret (för det kunde mycket väl hända igen). Men samtidigt så skulle ju jag fungera som draghjälp åt Abbus Monstrus och felicia. Jag visade Lotti armbågen och hennes reaktion var typ precis som alla andras, ett stort "OJ!" Hon sa att jag absolut inte behövde hoppa mer om jag inte ville. Felicia sa att hon kunde försöka själv och Lotti sa att det nog skulle gå bra utan Primm så jag hoppade inte mer.

När vi skrittade av sen så red vi i hästarnas hage. Jag och Linnéa red brevid varandra och hon frågade hur det gick osv.

Linnéa: "Asså, du skulle sett det! Shit va läskigt det såg ut, du flög ju ashögt upp i luften och du gjorde en volt också!! Du han knappt landa förren du var uppe på benen igen ju!"

Jag: "Jaa, jag hade faktiskt hellre velat se det än att göra det! Ni skulle ha filmat det!" ;P

Lotti frågade mig, efter det att jag hade ramlat av, om jag gick i Judo eller något, eftersom jag gjorde som jag gjorde när jag ramlade av. Jag går inte i Judo utan i gymnastik! :P

Efter ridlektionen sadlade jag av Primm. Sara kom fram och frågade om jag var ok och så sa hon att jag skrämde livet ur henne och alla andra! Jag klarar mig Sara, det är lugnt! Det onda går nog över om ett par dagar ska du se! Sedan gick vi till Lotti, för hon sa att hon hade något att tvätta såret med. Hon sa åt mig att gå in och kolla i skåpet med mediciner etc. Jag tog med mig Sofia, och hon var jättesnäll och hjälpte mig med att rengöra såret. ^^ Tack Sofia!! :D Hon tänkte först ge mig en spruta, men det fick hon inte! X) Sofia är våran privata sjuksköterska, hon har det i blodet för hennes föräldrar är läkare! =)

Jag vet inte vad det är men det måste va av ren reflex som jag inte låter mig själv hamna på huvudet och nacken, vilket är bra! Med tanke på hur jag landade så kanske stuntman är ett jobb för mig! ;P Jag och Primm var helt enkelt inte överens om hur vi skulle hoppa idag...Han ville hoppa längdhopp, men det ville inte jag så jag tog höjdhopp med volt istället! XP Jag önskade Primm till nästa gång med för han är fortfarande en av de sötaste som finns! <3

Nu ska jag ta igen mig och kolla lite på TV...en film vore gött att se nu! Jag är astrött och har ont lite varstans, kan inte ha armbågen mot något heller, för då gör det ont! =/


Gonatt på er allihopa! Älskar er! <3

Kommentarer
Postat av: Elin

Läskigt att ramla av. Det gjorde jag en hel massa på den gamla goda tiden när jag red. Bimbo var en hejare på att slänga av mig ;D

2008-04-26 @ 11:33:39
URL: http://eluaan.blogg.se
Postat av: Elin

SVAR: Ja, det är Bimbo som stod på Morf. Jag red ju på Morf när jag var liten.

2008-04-26 @ 17:25:23
URL: http://eluaan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0