Ridlektion och mygg går inte ihop!

Idag red jag denna snygging och sötnos:

image12
Mitt och Primms kompiskort! :D

Vi red ute i paddocken idag och det va så mycket mygg asså!! USCH, jag hatar mygg!! Det var en väldigt jobbig lektion me, fast det är bra för oss som är lite otränade (mot vanliga fall) :P Vi fick rida utan stigbyglar idag, och då menar jag verkligen UTAN stigbyglar! Vi fick nämligen ta bort dom helt och hållet från sadeln och hänga dom på varsin staketstolpe! Primm va en aning seg idag, och det blir ju inte bättre av att man ska galoppera på volten sen, han blir segare då... ;P Men jag hade bestämt mig för att han skulle galoppera så det blev en galopp till slut! Han orkade som mest 2 hela varv sen tvärbromsade han så att Sabina och Konstantin fick väja! ;P Men Primm är ändå världens gulligaste! ^^

Vi gjorde bakdelsvändningar också! Så ått-volten, som vi red, blev en fyrkantig åtta. Haha, det va kul..för Lotti gick och drog oss i inner-benen. XD

Innan lektionen började så gick jag och Sofia och pratade och när hon fick reda på vad vi skulle göra så lät det typ såhär:

Sofia: "Näe, inte utan stigbyglar....Chagger är så hård och studsig!"
Jag: "Jaa, det kan jag hålla med om...Primm däremot är mjuk och skön, han är en soffa!"

Vi insåg hur sjukt det lät sen efteråt! XP

Sofia blev jätteglad över chokladmuffinsen, det blev alla andra med! ^^ Så fort Lotti såg vad det var jag hade i påsen lös hon upp som en sol!! X) Hon blev jätteglad över att Sofia hade tvingat mig att baka! XP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0