Mår inte så bra! :(

Jag mår inte så bra...det började igår eftermiddag tror jag och det har bara blivit sämre! Jag har en ond, varm och väldigt ansträngd hals och den tvingar mig att hosta...jag känner mig febrig också men jag tror inte att jag har nån feber...jag vill inte veta! Jag vet inte om det var en så asbra idé att åka och rida idag men jag ville absolut inte missa den första ridlektionen för terminen(typiskt att jag skulle bli sjuk då!) och jag är ju inte hemma nästa vecka för då är jag ju i götet så då skulle jag ha missat 2 ggr och det vill jag inte! Det var tur att det var en rätt så lugn lektion..helt lagom jobbig var den enligt min mening! Jag var så trött att jag tog fel sadel...bara det visar ju på att jag inte är helt kry av mig!

Idag red jag Isadora, som jag på nått mystiskt sätt alltid får när jag går på penicillin(och är då asatrött), inte är helt 100 procentig och när jag är allmänt jättetrött(det är nästan som om dom vet att jag inte är helt ok! XP). Isadora är en rätt så väldigt pigg häst så det är jättebra att vara jättetrött, hög på penicillin eller sjuk när man rider henne för då sitter man avslappnad och hon känner av det så då blir hon helt lagom pigg. :) Om man sitter och spänner sig osv. så känner hon av det och då kan hon bli näst intill galen! X) Näevars...men hon blir inte den lugnaste hästen i stallet direkt iaf! :P Det gick i vilket fall som helst väldigt bra på ridlektionen idag med tanke på hur jag mådde/mår!


Isadora! :)

När jag kom hem från stallet åkta jag och brorsan först och köpte godis, sen när vi kom hem kollade jag på den här filmen:! Den är mkt bra tycker jag! :) jag lyckades att inte somna till den men det var för att jag satt upp i Marcus fotölj och tvingade mig själv att inte lägga mig ner...för om jag lägger mig ner kommer jag att somna på stört...jag skulle i nuläget kunna somna var som helst..på golvet om det vill sig! Självklart så är det ju bra att jag sover nu när jag mår skit men jag ska helst ta en panodil, duscha och göra mig iordning innan jag somnar!

Innan jag säger god natt tänkte jag bara att jag skulle skriva en lite sammanfattning av vad jag gjort mer idag! :P Jag vaknade kl.05.00, jobbade från kl.06.00 - 08.30 och idag var det sista arbetsdagen(typiskt att jag ska bli sjuk då med!) för mig så nu är jag för tillfället arbetslös! :S Vid kl.09.15 var jag på arbetsförmedlingen på information om lite saker..somnade nästan! Kristin var också där så jag umgicks en liten stund med henne sen med! :) Sen staplade jag hemmåt där jag la mig ner i min säng och somnade fortare än ljusets hastighet och jag sov till typ kl.14.00...ja..och sen åkte jag ju till stallet med Helgursson vid kl.16.00 och red Skönheten som är på bild här ovan! :)

Nu säger jag hej för mig den här gången för jag är så trött nu att jag säkert kan somna stående! =S


Natti! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0