Härligt väder vi har! :D

Igår va det Ullared för hela slanten. Jag köpte mest filmer men jag köpte ju annat med såklart. :P Som en ny plånbok till exempel, vilket var väl behövligt för min förra va sliten! ;P Det var sjukt varmt även där igår, så jag och Linda(vi var sjukt trötta btw) gick till sjön och badade fötterna och solade lite (Linda somnade! XP). Det var jätteskönt! :)
Jag har köpt studentskor nu med, så nu är jag redo att ta studenten! ;P De är rätt bekväma tycker jag och det är ju bra för man vill ju inte spendera en hel dag med ett par obekväma skor! X)

Idag är det också rätt varmt ute, jätteasavarmt till och med! Var och gick promenaden i råssnäs förrut med mamma, pappa och farmor. Jag vann 30 kr på bingon och jag hade 10 rätt av 12 på tipsen (vad jag vet! ;P), så idag gick det bra. :)

Jag är lite mindre glad just nu för farmor mår inte särskillt bra! Det syns på henne om man ser henne... hon pratar osammanhängande, hon mummlar, hon har ont i huvudet, hon glömmer saker och ting (t.ex. så pratade hon med pappa i telefon en gång och då frågade han om hon hade fått några papper. Då svarade hon att Roger(min pappa) hade ringt igår och frågat om hon hade fått papprena. Men det var ju då han ringde, han hade inte ringt till henne dagen innan! :/), eftersom hon glömmer saker så glömmer hon ibland att äta, hon väger bara 46 kg och idag när vi gick promenaden så hade hon ett par långa jeans och en t-shirt och en tjocktröja på sig! :O Och hon går väldigt sakta nu med(för de som har träffat henne (Sara t.ex) o så vet att hon är pigg o så egentligen)!

Nån gång i förra veckan så spelade vi kubb här hemma och hon brukade vara bra på't men då var hon inte det. Hon stod och bara kollade, Marcus fick säga till henne ett antal gånger att det var hon som skulle kasta. :/ Hon hör väldigt illa med, eller så är det att det inte kopplar uppe i huvudet, jag vet inte... :(
Hon har varit hos läkaren o så och den första läkaren sa att hon hade ryggskott!! Men det stämde ju definitivt inte så hon gick inte tillbaka dit mer (det tog felr journaler och så hela tiden! :S). Hon va på marieberg nu istället så vi får se vad det är för nått, de tog prover o så. Så vi får se! Just nu är det inget roligt! :(

Jag försöker att inte tänka på saken, men det är inte så lätt som man tror. :/ Men vi lämnar det nu, jag ska inte tråka ut er mä't!

Snart är det fotboll! ;) Sverige-Ukraina, ska se't tänkte jag. :) Jag ska inte sitta här mer nu på ett tag iaf. Det är så himla fint väder ute och då kan man ju inte sitta vid datorn heller! ;P Men fotboll kan jag tydligen kolla på! XD


See you later perhaps! :) <3

Kommentarer
Postat av: Helgur

vad trist med din farmor.. :( vet verkligen hur det känns.. massor av kramar till dig!

2008-06-01 @ 18:25:37
URL: http://helgur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0