Evolution och intelligent design

Imorse var det då dags för engelska och vi hade fått en artikel av Marcus i måndags som vi skulle ha till vår hjälp idag. Artikeln handlade om att några gökar i USA vill kombinera lektionerna med evolution och intelligent design. Min artikel blev mest negativ, jag hejar på Darwin! ;P Amerikaner säger jag bara!! X) Vi satt i 2 timmar och skrev!

Efter engelskan var det dags för naturkunskap och när vi hade satt oss ner så börjar Jonas (vår lärare): "Idag hade jag tänkt att vi skulle prata om evolution och intelligent design." Jag och Vickis: "  :O Hahaha, näe du skämtar?! Vi har ju just suttit och skrivit en hel uppsats om det i 2 timmar, på engelska dessutom!" Jonas: "haha, jaha...men då kanske ni kan ta och berätta lite om vad det är för något då?" Vickis berättade. ;)

Eftersom det var så fint väder ute tog jag bilen och åkte ut till Råssnäs sen efter skolan. Jag fotade lite naturbilder. Det kanske inte blev några proffsbilder men de duger! ;P Här kommer några av bilderna:

image51  image52
Träd i vatten och "Sockerdricksträdet" ;)

image53  image54
Tvådelad väg och en vandaliserad stubbe! ;P

image55  image56
Stenar i vatten! :)

Jag har även köpt 3 filmer till från cdon.com idag! :S :P Det blev The Libertine , Save The Last Dance  och Som Man Bäddar... . Har sett allihopa, och The Libertine är redan bokad för utlåning till 2 personer än så länge! ;P Jag hoppas att filmerna kommer på fredag redan, men det lär de väl inte göra så de kommer i nästa vecka i sådana fall.

Imorrn är det dags för opponering av projektarbete...Jag kan ju inte säga att jag är jätteförberedd eller så, men just nu så känns det som om det kommer att gå rätt bra ändå. Jag har faktiskt inte skrivit ner något på papper vad jag ska säga, för just nu så känns det som om jag inte behöver't, att jag klarar mig ändå. Men jag kanske ska ta och skriva ner några stödord eller nått sen innan jag ska sova, jaa jag tror jag gör det! ;P Det blir att åka kl.07.00 till skolan imorrn med Sara. (läs mer om varför på hennes blogg Helgur.blogg.se). :)

Det är alldeles strax dags för LOST <3 så jag ska ta och sluta blogga nu! ;P Jag kommer nog att skriva ett litet inlägg sen, efter LOST <3

Ses senare! :)


Kommentarer
Postat av: Helgur

oh ja, läs om korkade mig i min blogg xP

2008-05-07 @ 21:20:54
URL: http://helgur.blogg.se
Postat av: Elin

Vad handlar "Save The Last Dance" och "Som man bäddar..." om? :)

2008-05-07 @ 21:27:54
URL: http://eluaan.blogg.se
Postat av: Elin

SVAR: Det låter som bra filmer det! Får jag låna någon gång i framtiden? :)

2008-05-07 @ 22:24:47
URL: http://eluaan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0