Folkmord, ridning och talanger! ;P

Jag kollade på Hotel Rwanda  förrut innan ridningen, den är så sjukt bra! Jag ska kolla på Shooting Dogs  sen har jag tänkt. Båda handlar om samma sak bara det att det är ur olika synvinklar. The Last King Of Scotland  är också en annan film om det hemska som hände i Rwanda -94 och den är också ur en annan synvinkel än vad de andra två filmerna är. Om jag måste säga vilken av dem som är bäst så väljer jag Shooting Dogs, enligt mig är det den filmen som berättar bäst om vad som hände där. De andra är givetvis också väldigt väldigt bra! ;D

Fick tillbaka min film från Sara idag förresten, Inside I'm Dancing ! :) Hon har haft den i typ 3 veckor lr nått, men det gjorde inget för jag hade ändå inte haft tid att kolla på den! ;P

Ridningen gick jättebra, jag hade tuffingen idag igen! ^^ :D Vi red på gräsbanan idag, det var roligt. Primm va lite pigg idag, han försökte sticka i galoppen, han stack några steg men sen lugnade han ner sig igen (Det kan ha varit fåglarna han blev lite rädd för också). ;) Han var jätteduktig ändå! :) När vi skulle sitta ner i traven fick jag väldigt ont i magen (inte träningsverk utan inne i magen, magsäcken om man säger), det gjorde så ont ett tag att jag trodde jag skulle svimma, jag lutade mig framåt och ner mot Primms hals en eller två gånger, men jag kunde ju inte sitta och rida så heller! :S ;P Jag mådde inte illa eller nåt heller så jag vet inte vad det kan ha varit...Det är bättre nu iaf och jag vill inte ha det igen för det gjorde jävligt ont! =/

När vi skulle skritta av så blev det att käka gräs för hästarna istället, medan Lotti stod och pratade. ;P När vi hade suttit av sen på gårdsplanen var Primm helt grön om hela mulen efter allt gräskäkande! XP
Efter lektionen bjöd Sofia på fika, vi fick rulltårta med blåbärssylt(?) i och sedan saft med då då (som jag blev tvingad att blanda! X)). Gott vare! :D
Nu ska jag kolla vidare på Talang 2008 och ta igen mig och min mage lite. :) Imorrn blir det att gå upp rätt tidigt och åka till torget för att stå på loppiset, sen är det dags att åka till karlsbys skogar och rida fjordingen! ;)


Tja'rå! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0