Min dag idag= Baka, diska och rida! ;P

Den här dagen har varit rätt grå...iaf i slutet av den...morgonen kanske var lite solig men sen blev det fulare. Iaf...idag så vaknade jag ca halv 10 av ett sjuhelvetes oljud asså, det var pappa och elektrikren som höll på att borra eller nåt i källaren (vi fick äntligen tillbaka varmvattnet idag, efter en hel vecka! ;) ), så det var inte ett vidare trevligt väckningssätt precis.
Jag gick upp och gick på toa och sedan frågade jag Marcus (som satt i sin fotölj och läste en bok) vad det var som lät så förskräckligt. Då sa han va det var och han sa också att de hade dragit ur strömmen tidigare imorse, vilket betyder att jag måste ställa om klockan på videon (vilket jag hatar allra mest! =/).
Jag la mig i sängen igen för att jag kände för att lyssna på musik, efter ett tag så drog de ur strömmen en en gång så det gick inte att lyssna mer så jag gav upp och steg ur sängen och gick ner till köket.
Min dag har bestått (i stort sett iaf) av att baka och diska. Jag var duktig och bakade både muffins och chokladbollar åt den bästa ridgruppen ever. Men innan jag blev helt klar med bakningen och diskningen så fick jag ta bilen och åka och handla (2 ggr!). Den 1:a gången var det kakao och saft jag köpte (+ Aftonbladet och Beck) på Maxi. 2:a gången var det socker och plastmuggar (+ Expressen och Morden I Midsommer) som var tvunget att inhandlas och det skedde på Östenssons i väster. Jag blev helt klar med allt ca 15.00 så det var bara att äta något innan ridningen (stuvade makaroner och köttbullar från igår! ;P) och sedan skulle allt packas ner och jag skulle byta om till ridkläder också! ;P
Jag hämtade Sara med bilen kl.16.00 och det bar iväg mot stallet. Jag red sötis -och bushästen Primm idag igen. :) Ridlektionen gick bra, skänkelvikningarna gick jättebra! Mot slutet behövde jag inte ens göra något med benen, det var bara att styra och hålla honom inte alltför böjd i halsen, det gick verkligen bäst mot slutet! :) Efter lektionen var det dags för fika så vi tog oss upp till kafeterian. Jag gick ner med en låda med fika i till Lotti och hon blev jätteglad. ^^ Efter några saftglas var Sofia (och även de andra men hon var nog värst! XP) värsta fnittrig, vilket var lite jobbigt eftersom hon smittar av sig. X) Jag och Sara drog därifrån ganska så snart när vi upptäckte att det kunde bli mycket värre, hahaha! ;P Men det är ingen riktig fredag utan ett par trötta och fnittriga hästtjejer! :P Det regnade när vi skulle gå ut till bilen, och Sara drog ett dåligt skämt om att det SPÖregnade ute och kastade samtidigt ut sitt dressyrspö! Hahaha, dålig humor är vad vi har! XD När jag kom hem var det bara att byta om och åka med Marcus och Lovisa till mormor där jag skulle duscha (och där jag även åt kvällsmat, och ni kan inte gissa vad det var jag åt! XP Stuvade makaroner och köttbullar, för det hade jag ju inte ätit förrut idag! ;P). När vi kom hem igen kollade jag på Talang 2008 och sedan kollade jag på Berg flyttar in med, rätt bra program faktiskt! ;P Sedan var det att kasta sig i bilen igen och skjutsa Lovisa till bussen och sedan åka hem igen och sätta sig och skriva detta blogginlägg och samtidigt kolla på säsong 1 av Anna Pihl! :D <3


Näe, nu ska jag inte tråka ut er mera utan nu ska jag kolla vidare på Anna Pihl och sedan ska jag kolla färdigt på Rika Vänner (fick föresten mina filmer från cdon.com idag! Woho! :D).

Sov så gott allihopa! :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0