En liten summering av Stockholmsresan kanske vore på sin plats! ;P

Nu är jag hemma igen. Det har varit 2 roliga dagar måste jag säga. Väldans trevligt var det! :D Jag är bara så sjukt trött att jag somnar så fort jag lägger mig ner. Det blev inte många timmars sömn inte....Vad kan klockan ha varit när vi kom i säng? Typ 1 halv 2 eller nått? Och sedan skulle man upp vid 7 igen! Natten innan hade jag kanske sovit i 3 timmar eller nått bara, så då kanske ni förstår att jag är så trött som jag är (det svider i ögonen!). ;P Jag lyckades faktiskt hålla mig vaken både på dit och hemvägen! :P Men det var väldigt väldigt väldigt vääääälldigt nära att jag somnade ett par gånger (ögonlocken ville inte vara öppna) men då var det bara att öppna väskan och dricka min dricka och äta något. Då blev jag väldigt pigg ett tag till, sen var det bara att göra samma sak när det var nära igen! ;P

Igår så åkte vi hemifrån kl.06.45 och vi kom till Stockholm kl.11.00 ungefär. När vi hade anlänt till storstaden gick vi från centralstationen till vandrarhemmet där vi fick lägga in vår packning i ett förråd så länge. Sen fick vi ca 2 timmar på stan. Det var våran lunch då med så jag, Elin, Sara och Vickis åt på en restaurang som låg i Kungshallen. Jag och Sara tog pasta med köttfärssås och Elin och Vickis tog fläskfilé! ^^ Gott vare! :P Efter att vi hade stressat igenom stan osv skulle vi till Expressen/DN. Väl där fick vi göra egna artiklar (klippa och klistra typ! ;P) och vi fick se på en film (som var skitdåligt gjord btw!) som Sara somnade till! X) (Höll själv på att somna!) ;P

Efter det besöket hade vi nån timma på oss innan vi skulle till Dramaten och se på teater, så jag, Sara, Elin och Vickis gick och tog en fika på ett litet ställe som heter Depå och där köpte jag en apelsinjuice och en chokladboll (som jag och Sara delade på ^^). Det var gott.

Efter fikan så drog vi till Dramaten för att se på Bernardas Hus. Föreställningen var på den lilla Dramaten scenen som ligger bakom den stora Dramaten. :P Jag tycker att teatern var rätt bra ändå. Jag gillar Marie Göranzon! (Becks chef, Margareta Oberg) :) Lina Englund (Vinterviken, Arn) var också med. ;) Det var rätt många man kände igen faktiskt, iaf jag gjorde det. :P

Efter föreställningen gick allihopa till ett ställe som hette Soft. Där hade vi det väldans trevligt. :) Vi både spelade och tog en massa kort! ;P Jag filmade även lite också! X) Nästan hela klassen drack alkohol (Jag, vickis och Ole gjorde det inte) så efter ett tag vägrade bartendern att sälja mer till dom för han ansåg att vi var för fulla!! :O Asså, det var typ ingen som var aspackad egentligen...vi var väl rätt högljudda och så men det var ju för att vi skrattade och hade det roligt! Fast om man tänker efter så levde vi inte upp till barens namn direkt! XD Ole var hobbyfull! XD Han var full av lycka kan man minst sagt säga! Han var nästan värre än de som hade drukit ju!! Lite jobbig blev han till slut ändå! ;P Vi gick hem strax efter att de inte ville sälja nåt mer till de som ville ha.

Idag var vi på Folk och Försvar (ett simuleringsspel) där vi fick varsit land att styra. Vi blev indelade i olika grupper med 3-4 st i varje. Jag var med Linn och Sascha. Det var rätt kul men stundtals var det rätt långtråkigt. Det var OK. :) (Om vi inte hade varit så trötta så hade det nog varit bättre! ;P) Efter det var det dags att vänta på att bussen skulle ta oss hem. Vi fick alltså lunch tills dess. Jag, Elin, Sara och Vickis gick till Centralstationen och åt på McDonalds. Sen mötte vi dom andra där det var bestämt att vi skulle mötas och sen åkte vi hem! ;)

Det var lite kort om Stockholmsresan med klassen min. Kort kommer i ett annat inlägg, men jag tror att det inlägget får komma imorrn för jag är så otrrrrrrrooligt sjukt trött nu alltså! Det kommer också att finnas kort från Sthlm i min bdb imorrn, för jag orkar inte lägga in nåt där idag heller! ;P Det är gött med sovmorgon imorrn, det behövs! Nu ska jag gå och göra mig redo för sängen!

god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0