1 december

Yes. Idag är det 1 december och det betyder att man får börja öppna sin chokladkalender! :D

Jag tycker dock att det är lite för lite choklad, jag vill gärna äta upp alla 24 bitarna på direkten. Det borde vara en chokladkalender(24 chokladbitar) om dagen, i 24 dagar, istället för bara en liten chokladbit om dagen, i 24 dagar! Jag funderar på att köpa 23 kalendrar till...dom kostar ju inte så mycket på Lidl. Typ 5 spänn eller nått kanske. :P

Idag var jag ensam ledare på gymnastiken. Marie var ju i Norrköping som jag nämnde igår, och Sara hade förlängd lektion i nått ämne, så hon kunde inte heller komma idag.
Jag tänkte igenom innan hur jag skulle lägga upp lektionen oså, så jag var väl förberedd kan man säga. Jag kände mig, ovanligt nog, ganska lugn. Förra gången jag skulle va ensam ledare var jag hypernervös(typ)! Fast då var det ju ioförsig lite mer barn(mellan 10-15 pers), nu är det ju inte riktigt lika många längre. Och dom som går på gympan nu har blivit ganska lydiga, dom lyssnar bättre på vad man säger oså. Dom har vuxit till sig lite! ;)
Vid klockan 16.50 hade jag stängt vikväggen och plockat fram mattan och det. Klockan slog 17.00 och inga barn hade dykt upp än. Jag började fundera på om det var tisdag idag eller om jag hade tagit fel på dag..men det hade jag ju inte såklart. Sen började jag fundera på om det är klockan 5 vi brukar börja. Det brukar vi, mellan kl.17-18 kör vi.
Jag började också fundera på om jag drömde! Jag har nämligen drömt om detta senario ett antal gånger; att det inte är nån som kommer, och jag kan gå hem igen. :P
Men till slut kom i alla fall 1 barn; Elsa.
Vi väntade tills klockan var typ 5 eller 10 över, inga fler barn kom. Då gjorde vi så att vi tog ner lite ringar och hängde i dom(eller ja, Elsa hängde och jag stod bredvid), sen fick Elsa träna på sina 3 grejer som hon ska göra på mattan, på luciauppvisningen. Vi hoppade även lite bock med. Jag tog fram den stora och hoppade lite. Jag klarade upp till 6:e hålet, fegade ur(enligt Elsa) på det 7:e. Jag ville inte riskera att slå ihjäl mig när ingen mer vuxen person va där och kunde ta hand om Elsa, om nått skulle gå snett när jag hoppade! ;) :P

Så för att sammanfatta det hela:
Antal barn på gympan: 1
Överlevde jag: Absolut, det var ju ett lagom antal barn där! My dream finally came true! Typ i alla fall. ;)



Jag fick ett glädjande besked via min mail idag! CDON.com meddelade att dom hade skickat iväg min produkt. Det stod att jag borde få den nästkommande arbetsdag! Så antingen kommer den imorrn eller på torsdag. Jag hoppas såklart på imorrn! ;D

Men nu ska jag hoppa in i duschen. Sen blir det lite Vänner! ;)

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0