12B

...på Väster var förjävlig idag rent ut sagt!

Det var någon smart person som hade gjort något med sin soppåse så att den hade läckt såntdär "spa" på hela översta våningen, väggarna och räckena! Det där "spat" hade torkat så det var ganska halt och kletigt på samma gång. Jättetrevligt verkligen! Eller inte. Det gick åt hela 3 överblöta moppar till den trappen! Plus att jag gick med en trasa och dammvippa efteråt med. Jag hoppas att jag fick bort det värsta...jag tror jag fick det faktiskt. Det tog väldigt lång tid i alla fall. Och jag gjorde allt jag kunde med så..ja.
Man tycker ju att den ansvarige skulle få torka upp efter sig själv...om jag visste att det var mitt fel att det såg ut sådär, skulle jag göra rent efter mig. Det hör ju till vett och etikett vetja!

Igår var det sista gången på tisdagsgympan. I alla fall för den här terminen. ;)
Jag har varit duktig och varit med på alla lektioner tydligen, så jag kommer nog få lite pengar den här omgången tror jag. Hur mycket jag får återstår att se. Mötet är på måndag så jag behöver ju inte vänta så jättelänge. :P
På lördag är det luciafirande i Råssnässkolans matsal. Luciatåg, lotterier, dans kring granen, uppvisning, fika, mm. Det brukar vara jättemysigt.^^

Nehepp, om man skulle ta och göra det man borde göra nu...ja jag tror det va! Ska ju upp och jobba imorrn liksom. :P

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0