Snöa

...gjorde det förrut minsann! Och inte så lite heller! Fast det var väl typ bara hälften av snön som stannade kvar på backen eller nått. :P

Min dag började klockan 10.00. Jag hade inte min vanliga väckarklocka den här gången, så när klockan började ringa undrade jag vilken idiot det var som spelade så hög musik så tidigt(ja, klockan 10 är tidigt! :P) på morgonen(det var soundtracket till Made In Sweden som spelades). Sen, när jag väl insåg att det var min väckarklocka som förde sånt oväsen, flög jag upp ur sängen och slängde mig på golvet där den låg. Jag gillar inte höga ljud på morgonen!

Vid 11-tiden åkte jag upp till hästarna. Det blev ju inte en så lång sväng idag eftersom jag skulle bort vid 2. Men en runda på ca 40 minuter hann jag med i alla fall. :) Det blev mest skritt, men också lite trav. Tuffi var lagom pigg idag faktiskt. Hon var i alla fall inte lika trött som hon brukar vara! :)
Jag hann typ precis hem till klockan 14.00. Kom hem 5 i eller nått! :P

Så fort jag kom hem hoppade jag ur stallkläderna och hoppade i gympakläderna istället. Sen drog jag till Råssnässkolans matsal där det vankades luciafirande. :)
Det var lika fint som vanligt. Och barnen var jätteduktiga! Dom klarade tablåerna helt själva, jag och Marie behövde bara sitta bakom dom och säga vilken tablå det var dom skulle göra.^^

Efter luciafirandet gick jag hem till Anna och Jörgen. Mamma och Marcus va där för mamma och Anna höll på att göra lite julgodis. Vi åt mat där med, jättegod glöggryta med ris som mamma lagade! :)

Nu sitter jag här och gör inget särskillt. Efter en sån här dag kan det vara skönt att göra det också. :P
Fast jag sitter och tänker på vad jag ska göra imorrn. Det första jag kommer på är att jag ska sova, och det andra är att jag ska till stallet och se på Morfs luciafirande klockan 15.00! Det ska bli kul! Det kommer säkert att vara jättefint och jättebra! Det är i alla fall vad jag tror! ;)

Dags för en liten paus från datorn i några minuter nu känner jag. Det börjar bli varmt i knäet! :P

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0