Fred, lörd, sönd.

Fredag 18/12 (Ridlektionen)
Lottie var inte där idag så vi kunde inte ge henne hinken med choklad. Men Cornelia skulle till sin häst(som står hemma hos Lottie) så hon fick ta med den och ge den till henne då. ;)
Eftersom vi skulle hoppat förra veckan men inte gjorde det p.g.a. att hästarna hade misskött sig, gjorde vi det den här veckan istället! :)
Jag hoppade Abbe-bus barbacka. Det var jättekul och det gick jättebra! Han var jätteduktig!^^

Lördag 19/12
Idag var det svinkallt ute! Och det var ännu kallare uppe i karlsby! Usch. Vi red 2 på Tuffi idag. En väldigt kort runda blev det. Och bara skritt eftersom underlaget var som det var. Vi fick skruva i broddarna med. :P
När jag kom hem kunde jag inte känna mina tår! Det kändes som om dom hade dött!
När jag hade tinat upp och fått i mig lite mat åkte jag, mamma och Marcus till Anna och Jörgen. Det va en liten kusinträff skulle man kunna säga. Några av mammas, Annas och Kostas kusiner kom. Jag spenderade större delen av tiden framför TV4+, där POTC 1 & 2 visades! Det är bra filmer det! ;D

Söndag 20/12
Idag var det julklappshoppning/blåbärshoppning i stallet. Lottie var inte där idag heller så Anna och Pernilla höll i tävlingen. Lottie hade fått åka in till Linköpings sjukhus igår, för sin tumme och hand som hon hade skadat när hon hade ridit en av sina (galna?) hästar. Hon visste inte om hon skulle bli tvungen att operera, så hon hade bett Cornelia att ta in hästarna på kvällen. Hoppas att hon slapp en operation och att hon blir bättre snart!
Jag tävlade med Abbe i 30 cm. Det gick jättebra, han var superduktig!^^
Jag skulle ha hoppat 40 cm, men jag bytte till 30 eftersom det bara var en startande i 30(Cornelia och Dzintras) och en i 40(jag och Abbe). Jag tyckte det var lite onödigt att höja för bara en person. Det skulle bli lite väl mycket springande och det skulle bara ta längre tid. För mig spelar det ingen roll vilken höjd det är, det är ju inte så stor skillnad på 30 och 40. Jag tycker bara det är roligt att vara med! Men nästa gång vill jag hoppa 40, och sen 50. :) Amanda hoppade Abbe i 60 idag och han var superduktig även där!^^
Alla 11 deltagare var superduktiga! ALLA blev felfria! Och alla vann minst en julklapp var! :D
Dagen var lyckad!

Jag börjar kl 7 imorrn...vi ska jobba dubbelt också dessutom så jag ska nog gå och lägga mig nu! :P

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0