"Filt med fluff"

Kom hem ganska sent igår, så jag orkade inte skriva nått inlägg då.

Gårdagen var lyckad. Vi anlände till Göteborg vid lite innan lunch. Vi blev avsläppta inne vid Nordstan så vi gick och kollade lite där först, innan vi traskade iväg mot Liseberg. Jag köpte 2 böcker på stan, båda med fräckisar och roliga texter/citat i. Dom kostade ju bara 25 spänn styck, så det var ju inte alls farligt. :)

Väl inne på Liseberg bestämde jag och mamma oss för att äta lunch. Vi åt på Trebello. Jag beställde lasagne, den var typ godast i världen! Så nästa gång jag åker till Liseberg vet jag vad jag ska äta i alla fall! ;D
Till en början va det inte alls jättemycket folk inne i nöjesparksområdet, men framåt kvällen va det OTROLIGT många! Jag vågar säga att det var mer folk där, än i Ullared en lönehelg! Istället för att gå in i kundvagnar gick man in i folk! Mot slutet av vår vistelse där, var det så mycket folk att man inte kunde gå nånstans utan att nudda vid nån annan person! Det var så trångt asså!
Men om man bortser från allt folk va det jättekul. Jag älskar Liseberg! Det brukar ju vara mysigt och så i vanliga fall, men det är extra mysigt i juletider med massa lampor i trädena och grejer. Det var verkligen julkänsla där inne på området! Man kunde åka släde efter renar med!^^
Jag körde lite på lyckohjulen(såklart! ;)). Jag vann en såndär stor Geisha som jag vann i somras! :D Sen köpte jag en mysfilt i en av boderna. "Filt med fluff" stod det på skylten. En röd plädfilt med vitt fluff är det. Hur mysig som helst!^^

Vi gick inne på Liseberg från kl.12.00 till kl.20.00. Fatta att man var trött i benen efter det! Jag har lite ont i ena höften idag faktiskt. x)
Men i alla fall så kom vi hem till Motala igen vid 23-tiden. Det var bara att göra sig iordning och gå och lägga sig typ direkt när man kom hem. Jag sov till halv 12 idag! Så trött va jag. :P


Idag har jag inte gjort särskillt mycket. Jag va på stan en sväng med mamma, mormor, Anna och Jörgen. Sen var jag på familjegympan. Det var sista gången för terminen där idag. Känns lite skönt faktiskt. Då kan man ta det ännu lite lugnare på söndagarna nu ett tag framöver. :P

Men nu ska jag sova! ;)

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0