Förvirring

Idag var det ledarsamling i FS-stugan, med bingospel och mat mm. Pengar fick vi med ja! Det är nästan lika viktigt som maten jue! Fick hela 702 kr! Det kommer väldigt lägligt måste jag säga(fast ioförsig kommer pengar aldrig olägligt så...ja! xP), nu när det är jul o allt. Vi fick varsinn Miljonbingolott med, som vi har fått dom senaste åren. Så nu sitter vi inte lottlösa på eldsjälsgalan! ;)

Jag var först lite osäker på vilken tid vi skulle va i stugan, så jag gick in på hemsidan(som har blivit jättefin btw!) för att kolla om det stod nått där. Kl.18.00 stod det. Men jag var ganska säker på att Marie och Mats sa kl.18.30, i lördags när jag frågade. Jag messade Marie för att fråga om det var 18.00 eller 18.30.
Efter ett tag fick jag ett mess från Jesper där det stod att ledarna var välkomna till stugan kl.18.00. Då tänkte jag: "Ok då är det kl.18.00. Va bra.". Sen, kanske 5 minuter senare, fick jag ett mess från Marie där det stod: "18.30". Då tänkte jag: "Men...va? Vilken tid är det egentligen?! Det här var ju inte alls förvirrande..".
Men sen, nån minut senare, fick jag ännu ett mess från Marie: "18 enligt Jesper", stod det.
Finally I got my answer! Bra att dom kom överens om en tid till slut. x)

Kom hem från Råssnäs vid 21-tiden nångång. Det första jag gjorde var att sätta mig vid datorn för att anmäla mig och Sara till fjällresan. Så nu är det gjort med! ;D
Den 28/1-30/1 befinner vi oss förhoppningsvis i Sälen, Lindvallen, Söngubbeborgs skogar/buskar. :P

Innan jag avslutar det här inlägget vill jag ge er nånting att bita i. En sorts uppgift som ni kan försöka lösa om ni vill. :)
Ok, uppgiften lyder som följer:
"En roddbåt bär bara 100 kg.
Hur ska en man som väger 100 kg och hans två söner, som var och en väger 50 kg, kunna ta sig över en flod med hjälp av roddbåten?"

Facit kanske jag kan skriva i ett inlägg imorrn eller nått. Ni får gärna skriva hur ni tror att dom ska kunna klara det, så får vi se hur rätt/fel ni har. :P
Good Luck. :)


Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0