Isigt

Idag var det minsann kyligt ute! Tror det var mellan 6-8 minusgrader eller nått!

Det var så kallt imorse att fönsterputsvätskan frös till is så fort jag sprejade det på dörrfönstret, till en trappuppgång på brandmannen! :O
Ioförsig så höll nån på att flytta, så dom hade stallt upp dörren med en måttstock. Dörren hade säkert stått öppen ett tag när jag kom dit, så det var nog därför allt blev is när det nuddade fönstret. Det hade blivit GÖRkallt!
Jag sprejade på rutan och sen skulle jag börja köra med trasan, men det gick inte. Den fastnade och sen ramlade den ner på backen. Jag försökte få bort isen men det gick inte heller. Jag hade behövt en såndär skrapa man har till bilrutorna! xP
Jag testade att spreja lite på det lilla fönstret också. Det stelnade lika fort där. Jag fick helt enkelt lov att vänta lite med den rutan, låta dom som flyttade bära färdigt oså. Rutan behövde tinas upp lite granna bara. Jag gick tillbaka till den trappen när jag var färdig med alla andra. Då gick det jättebra för då hade dörren varit stängd ett litet tag. Fönstret var inte lika kallt då.
Hehehe. Så det kan bli. x)


Jag är bara tvungen att skriva ner detta:
"Jag är hund och kattvän"

Haha! Det är ett av dom vanligaste felen som görs i svenskans skrivdel; särskrivning. Tänk att ett enda glömt tecken kan göra den här meningen så rolig! Jag erkänner ju att jag är en hund som gillar katter, om jag skriver så! xD
"Jag är hund- och kattvän" ska det va. ;)

Jag stör mig lite på särskrivningar faktiskt. Det är ganska jobbigt att läsa... Jag vet att jag också har skrivit särskrivning, men det var när jag var mindre och inte visste så mycket. Nu skriver jag inte särskrivning vad jag vet... :P
Ordet "jättebra" är nog det ord jag har sett mest, som folk har delat på. "Jätte bra" skriver dom då. Jag kan inte förstå hur dom inte förstår att det ska sitta ihop...man säger ju "jättebra" och inte "jätte bra" när man pratar. Jag gör i alla fall inte det! :P
Fatta vad jobbigt det skulle vara om alla gick omkring och pratade i särskrivning! Det skulle ju ta år och dar innan man har pratat klart! xD

"Hej, mitt namn är Jennifer. Jag är hund och katt vän. Mitt kvarter är ett rök fritt område! Det tycker jag är jätte bra! Jag och alla kassa medarbetare i mat affären nära mitt hus, är goda vänner. Jag ska snart gå dit och hälsa på dom. Jag tänkte att jag skulle passa på att köpa lite ren korv också, när jag ändå är där. Lite stekt kyckling lever och kul potatis skulle inte sitta helt fel heller! Men innan jag går till affären ska jag nog ta en sväng för bi sjuk huset. Dom har nämligen 5 års jubileum. Jag känner en som jobbar på sjuk huset. Hon heter Anna och är en brun hårig sjuk sköterska som tvättar barn under kläder. Ska nog säga hej till henne med. Jag tänkte att jag skulle fråga henne om hon vill följa med till Lise berg i helgen. Jag vill så gärna åka släng gungan och äta kul glass!"

Vad jobbigt det skulle va om vi pratade så.. Fast lite roligt skulle det bli dock. x)

Nämensatteh...sängen dåva!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0