Lucia

Idag är det ju den 13 december, dvs. Luciadagen. Och det är söndag idag med och det betyder att det är 3:e advent också dessutom! :P

Jag har firat Lucia ovanligt mycket iår. Igår med Frisksportarna och idag med Morf! :)
Jag kom till stallet vid halv 1 nångång. Alla som var där var i full skå med att pynta julgranar och grejer. Jag hjälpte till lite grann. Jag och Fannys mamma fixade lite med allt som var "nästan klart" så att det blev "typ klart", medan dom andra tränade på Luciashowen. ;)
Det rådde ett mindre kaos timman innan showen skulle börja, bl.a. så försvann Red Skins sadel. Den hittades efter ett tag som tur va! :P
Hela alltet blev väldigt lyckat måste jag säga! Jag tyckte det var en jättebra Luciashow US hade kokat ihop! Och Amanda var en jättebra Lucia, hon sjöng jättefint verkligen! :)

Marcus hämtade mig vid halv 5 ungefär. När vi kom hem mötte vi mamma och pappa i hallen. Dom skulle upp till akuten, jourcentralen(?), för mamma hade skärt bort en bit av sitt finger(tummen) när hon höll på med maten(tror hon stod och skärde morötter). Så nu har hon bandage och en såndär tummvante(eller vad det heter). Det var en bit av udden(tummtoppen) som försvann, det skulle läka igen av sig självt tror jag. Men det kommer ju ta ett tag innan den blir helt hel igen såklart. Fy va ont det måste göra att skära bort en bit av fingret! Usch! :S

Nej nu ska jag se klart på Harry Potter och Halvblodsprinsen innan jag går och lägger mig!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0