Galna hästar och Idolfinal

Jag bloggade inget igår. Jag var tydligen för trött för det. Men jaja, det får ni leva med. :P

Men det hände inget särskillt igår i alla fall. Det som kan nämnas är väl att det var Nobeldagen och att jag och mamma var och hyrde film på Videoett.(Det kommer ett inlägg om filmen, jag lovar.) That's it, that's my thursday.

Idag har det hänt lite mer dock. Bland annat så vaknade jag inte förren vid halv 12 idag(då kanske ni förstår hur trött jag var igår). Sen, vid 4-tiden, var det dags att åka till stallet. Vi skulle ha hoppat idag men det blev inte så. Hästarna hade tydligen varit helt crazy i veckan, en massa personer hade åkt av oså. Jag tror nån sa att 5 pers åkt av på bara en dag... Nån hade fått åka ambulans till och med! Det hade åkt av några ryttare typ varje dag sedan i tisdags! Ulla-Karin berättade också att folk knappt hunnit sitta upp förren dom låg på backen igen! :O :S
Antagligen så beror det på vädret. Hagen, som ska va ett ställe där hästarna kan springa av sig lite i, var inte lek- och busvänlig längre. Underlaget har säkert inte varit så bra för sånt dom här dagarna, därför tar dom ut det på lektionerna istället. Sen hade det tydligen flyttat in en liten mus i ridhuset med, som vissa hästar hade blivit rädda för(Chagger bland annat). :P
Så idag red vi dressyr istället, med en hel del galopp för att låta hästarna springa av sig lite. ;) Jag tycker att det gick jättebra för hela gruppen idag. Vi var jätteduktiga allihopa!^^ Och alla överlevde, ingen ramlade av. Vi red för Anna den här veckan med. Både hon och Ulla-Karin var väldigt försiktiga, vi fick t.ex. inte rida med långa tyglar ibörjan, vi fick korta dom direkt, innan vi började skritta. Så försiktiga var dom!
"Jag vill inte ha nån tårta", sa Anna. Haha, det är bra! Så ska en ridlärare låta! ;)

Det var final i IDOL 2009 idag med ja! Asså shit vad fort tiden går. Det var ju inte alls längesen fredagsfinalerna började jue! Känns det som i alla fall. :P

Vinnaren av IDOL 2009: Erik Grönwall! :)

I vilket fall som helst så vann rätt person! Erik har varit min favorit genom hela Idolresan. Han har varit klart en av dom bästa under alla dom här 12 fredagarna! Han har typ alltid presterat på topp. Fast Calle är ju den som utvecklats allra mest av dom, det håller jag med om. Och han har en bra röst. Men jag hejade ändå på Erik! ;)
Vinnarlåten(som heter "Higher" btw) kan man ju ta och diskutera lite... Asså den va ju helt ok. Erik sjöng den bäst(Obviously). Men bakgrundsmusiken är SÅ tagen från Beyonce's låt "Halo"! Det är i alla fall välidgt likt den! Lyssna på båda låtarnas bakgrund så får vi se om ni tycker likadant som jag! :P
Visst att dom tidigare vinnarlåtarna låter ganska likt nån annan låt, men inte såhär likt. Det tycker jag inte!

Anyway...

Imorrn händer det också lite grejer. Först ska jag upp till Karlsby en kort sväng. Måste åka upp vid senast 11 för jag ska vara i Råssnässkolans matsal kl.14:00. Det är luciafirande på gång där då och jag ska va där och hjälpa till med diverse saker. Jag kommer väl hem vid 7-tiden imorrnkväll eller nått kan jag tänka mig. :P

Tänkte jag skulle se lite på När Lammen Tystnar innan jag går och lägger mig. Antingen den eller ett avsnitt av Vänner...hmm Vänner låter roligare! :P

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0