"Jag hade ju fluffat till det lite extra vid oxern.."

Idag var det dags för ännu en igenridning. Red Chagger igen. Han var jätteduktig såklart!^^ Lektionen bestod av en liten "bana" lr vad man ska säga..lite framdelsvändningar, bakdelsvändningar, ryggningar, serpentinbågar och volter oså fick vi göra. Det blev en lugn skrittlektion, hur trevligt som helst(även om jag ibland hade lust att trava igång honom lite). :) Idag red Isa och Pernilla med oss med. Isa red Cider och Pernilla red Sessan. ;)
Eva: "Konstantin och Chagger går lika fort/sakta men det känns inte lika segt på Konstantin som det gör på Chagger!"
Lotti: "Nej, det gör det inte. På Konstantin känns det ungefär som att man kör i t.ex. 90 km/h..och på Chagger känns det ungefär som att man kör i 90 km/h med handbromsen i..! :P"

Isa red ju lektion innan med och då hoppade hon Primm. Allt gick bra tills Primm bestämde sig för att köra lite längdhopp över hindret för att sen gena åt höger direkt efter. Isa var inte beredd på't så hon gled av. Allt gick bra som tur va! Isa ramlade av vid det rätuppstående hindret(banan var Y-formad med ett rätuppstående och en oxer på varsin sida) så efter ett tag vänder sig Lotti till mig, Eva och Cornelia(som stod i dörröppningen) och säger det som fick bli överskriften till detta inlägg. xP
Sara var inte på något direkt hopphumör idag tror jag. Det tog några varv innan de kom över hindren. Hon travade fram mot det första hindret, sen stannade hon. De vände runt och försökte en gång till. Samma sak hände. På det tredje försöket kom hon iaf halvt över första hindret!(Hon stod med framhovarna på ena sidan och med bakhovarna på den andra. Hon hade bommen under sig) xD Han som red henne lyckades få över hela hästen till slut, men då återstod det ännu ett hinder(det var en 2-studs). Det gick Sara inte med på så då fick han vända ut därifrån och börja om och då gick det lite bättre. Hon var jätteduktig sen.^^

Jag gav Pernilla Noblesse-asken idag. Hon blev jätteglad! :D Hon sa att hon absolut inte behövde ha något och att det var självklart att hon hjälpte till! Men jag tyckte att hon var värd något litet iaf! Det är ju inte världens trevligaste att ta hand om en person som är yr och svimmar och ligger och spyr oså! Att ge henne en chokladask som tack för hjälpen va det minsta jag kunde göra tyckte jag! :)

På fredag är det min tur att bjuda på fika minsann. Det blir kladdkaka från Frödinge. Otroligt god är den!(tycker jag iaf) ;D Jo just det! Jag ska tydligen vara med på Konstantin på nästa blåbärshoppning. Det var det första jag fick höra när jag kom bort till Konans spilta, där Eva och Cornelia stod. Det var tydligen Evas idé att Isa skulle skriva upp mig på Konan, för han blir fullbokad rättså jättefort. Så jag och Isa är iaf uppskrivna(jag har inte bestämt vilken höjd jag ska ta än men det lutar åt 40 cm..det var ju ett tag sen jag tävlade sist liksom). Isa ska tävla både Konan och Chagger. Cornelia ska skriva upp sig på Bamse med! Nu fattas bara Sara, Sofia, Sabina och Felicia sen är vi alla! Det kommer bli skitkul! :D <3

Nu blir det nån macka, sen dusch och sen sängen!

Puss <3

Kommentarer
Postat av: Helgur

jag och marko ska vara med på 50 igen ^^ hihi.

2009-03-17 @ 14:07:54
URL: http://helgur.blogg.se/
Postat av: Isa

det blev ju bara chagger för mej efter som konann inte kunde gå 70 men jag hoppa 50/60 på chagger det gick la så där va nära på att flyga av och om man säger så här man hörde vem det var som hoppade och från vilken grupp hon kom ifrån

2009-04-24 @ 07:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0