Titta jag skriver!

Det krävdes alltså en ridlektion för att jag skulle få liiiite mera lust att blogga? Jahaja, där ser man! :P
Idag har jag mått rätt dåligt faktiskt. Magen har inte varit så jättesnäll mot mig idag och illamåendet finns där fortfarande. Men iaf så begav jag mig av till stallet runt 19-tiden. Jag hade lite tur för jag skulle ha Chagger idag och han gick redan lektion så jag kunde bara ta det lugnt innan det var dags för mig att inta ridhuset. Jag hjälpte Eva med att göra iordning Konstantin. Jag hade ju inget bättre för mig så jag kunde lika gärna hjälpa henne(dvs. leka, prata och brottas med Konan medan hon borstar oså. x)). :) Men innan Eva började med Konstantin så stod Jag, Eva och Ann-Marie och kollade på när Isa och dom red. Plötsligt utbrister Lotti med ett léende: "Åh! Titta hon står upp! Hon lever! Hur mår du?!". Det tog ett tag innan jag förstod att det var mig hon menade. Jag svarade att det var lite bättre än i fredags iaf. ;)
Lotti: "Jag har lite migränvarning så jag går ut och tar en nypa frisk luft och en kopp kaffe. Jag kommer snart!"
Jag: "Du har migrän och jag har magkatarr, vad bra det här är asså! x)"
Ann-Marie: "Vi får ställa fram en hink som ni kan dela på! xP"
Lotti: "Haha, jaa det får ni göra! x)"
Lektionen gick jättebra. Chagger-Man var himmelens duktig idag! :D Illamåendet och det försvann nästan helt när vi började. Jag överlevde lektionen och jag överlevde hela vägen hem. Och än så länge har jag inte spytt! ;)
Btw så har jag och Isa kommit på Markos största rädsla! Joo det är nämligen så att han är väldigt rädd för Harry Potter-böckerna! Isa satt i dörröppningen till ridhuset och läste lite ur sista Potter-boken medan vi red. Och plötsligt får Marko syn på boken och han blir rädd("Åh fy fan vad är det där för nått läskigt hon håller i?!" såg det ut som han tänkte). Och varvet därpå blir han lika rädd. Även de kommande 2 varven reagerar han likadant. Till slut får Isa lov att gömma boken när han går förbi! xD Lilla bubben då!^^ :P

Nu kör det i magen igen så jag ska nog ta och äta nått litet, sen blir det duschen och sen sängen!

Natti! <3

(Just det! En liten fågel, vid namn Isa, viskade i mitt öra att det blir fika på fredag efter lektionen! :D Den som bjuder på't stavas F e l i c i a. :) Får se om det stämmer! Vi(jag och Isa) har iaf bestämt att jag ska bjuda på fika på hoppveckan! ;))


Kommentarer
Postat av: Helgur

haha, Marko får för sig saker ibland :P som när madde satt o tittade i stalldörren och han glodde på henne mer för varje varv.. smart kuse det där. ;)

ÅHÅ! FIKA! :'D

2009-03-10 @ 06:09:53
URL: http://helgur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0