1:a advent

Jag kind of lovade en liten sammanfattning om min fredag och lördag, så här kommer den. ;)

Fredag 27/11-09
Dagen tjuvstartade vid 8 tiden ungefär. Jag följde med Marcus till skolan för att lämna lite grejer till den där övernattningen, som jag nämnde i ett tidigare inlägg. Kom hem igen vid halv 9, 9 nångång. Gick och la mig i sängen igen och somnade om. Sov till halv 12. :P
Vid 4-tiden hoppade jag på min cykel(Marcus hade ju bilen, så vad gör man?) och styrde kosan mot stallet. :)
Den här veckan hade Lottie tydligen lust att röra om lite i grytan, dvs. vi red inte dom hästarna vi brukar ha nuförtiden. Så just nu rider jag Chagger. Han var otroligt, otroligt slö ibörjan, men när det var galopp vaknade han till ganska rejält! Han blev nästintill lite galen då! x)
Han var duktig, även att han var slö. Han kan vara hur seg som helst men ändå så gör han sakerna, man ber honom om, hur fint som helst! Sån e han.^^ :)

Kvällen spenderades hemma hos Sara. Hon, jag och Lisa kollade på film och snackade lite om allt möjligt. Väldans trevligt hade vi! Som alltid!^^ <3
Vi såg på 4 avsnitt av Berserk(Japansk manga). Jag var ju inte med när vi såg dom första avsnittena men Lisa och Sara förklarade, så jag förstod på ett ungefär vad det handlade om. Men det jag såg var i alla fall bra! Och det blir ännu roligare och ännu bättre när man sitter och tolkar filmen/serien själva. xD
Vi såg på Ice Age 3: Dawn Of The Dinosaurs med. Den var lika bra som första gånge jag såg den. ;)

Lördag 28/11-09
Felicia och jag åkte upp till stallet vid 12-tiden idag. Vi red 2 på Tuffi idag, med Affe bredvid oss som en liten hund. Det blev lite trav och lite galopp.
Hihi, det var första gången vi galopperade 2 på Tuffi med Affe springandes bredvid. Det var kul! Fast han hade lite överskottsenergi idag, så han var på lite bushumör. Han skulle såklart springa fram och nafsa på Tuffi(han tyckte väl att det gick för långsamt eller nått kanske! x)). Men då fick han sig en dänga från mig och Felicia, så då slutade han med det ett tag i alla fall. :P Efter galoppen orkade han inte med så mycket bus. Då hade han fått springa av sig, så då var det bra. Då var det lugna gatan igen. ;)

På kvällen åkte jag, mamma, pappa och mormor till Linköping för att gå på bio. Vi såg Luftslottet Som Sprängdes! :D Men jag hade tänkt skriva ett "filminlägg" om vad jag tyckte om den, senare sen så jag säger inget mer om den nu. ;P

Jaha..det var dom 2 dagarna det. :)


Idag är det 1:a advent. Och duktig som jag är följde jag med mormor, morfar, Anna och mamma till kyrkan i förmiddags. Det är nämligen min dopdag idag med. Yes, jag döptes idag, fast för 20 år sedan! ;)
Jag såg faktiskt några kända ansikten där. Några från stallet, några från Frisksportarna och några från Zederslund. :)

Just nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli runt halv 4, för då ska jag iväg till råssnäshallen och ha lite gympastik. Jag vet inte vad jag hoppas på idag...att jag får stå på trampolinen eller vid klätterväggen. Det spelar nog ingen större roll. Fast jag tror faktiskt att jag hellre står på trampolinen den här gången, för jag är ganska trött idag och det är ganska jobbigt att skruva upp och ner alla handtag på väggen. Men vi får se. Stina eller Sara(vem det nu är som har hand om det idag) får bestämma. ;)

Nu ska jag göra ingenting särskillt i ca 20 minuter till. ;)

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0