A Deal's a Deal

Jag har gjort en liten deal med mamma. Om hon vaccinerar sig mot svininfluensan, så gör jag också det.

Hon har inte bestämt sig än, så vi får se hur det blir. Jag vet bara att morfar och mormor tycker att vi ska vaccinera oss.
Varje gång jag har övervägt att göra det, har det stått nått i tidningen om nån som tagit det och hamnat i koma eller nått liknande. Is it a sign maybe?
Visst. Om man tänker på hur många personer som fått rubriker om sina biverkningar(dött, hamnat i koma, etc.), så är det ju inte så JÄTTEmånga ändå. Inte om man tänker på att det är typ 100.000 eller 1.000.000 till som tagit sprutan och inte fått några större biverkningar... Enligt läkarna så är vaccinets biverkningar mycket lindrigare än själva influensan. Det tror jag med, det är därför jag fortfarande velar.
Nästan alla barnen på gympan hade vaccinerat sig, och dom hade inte blivit sjuka eller nått. Inte än i alla fall. Och Isa och Fanny har också tagit sprutan. Dom hade väl fått lite feber i nån dag eller 2, men sen blev dom ju bra. Det har inte hänt nått med morfar och mormor heller...än.(Och jag hoppas ju självklart att det inte gör det!)
Jag har ju tagit såna där sprutor förrut(stelkramp, röda hund, etc.) och då har jag ju inte fått några biverkningar alls, vad jag vet. Det enda som har hänt då är väl att jag typ har svimmat...men det är ju bara för att jag inte gillar att ta spruta.
Men usch! Jag har verkligen ingen aning om hur jag ska göra! Det är typ därför jag har gjort den här dealen med mamma. Då slipper jag bestämma själv! :P

Men nu lämnar vi det här trista ämnet tycker jag!

Jag har äntligen kommit på vad jag ska bjuda grupp 51 på, på fredag! :)
Jag vet att vissa i gruppen läser min blogg, så jag tänker inte avslöja vad det är för mumsigt jag ska bjuda på. Det får dom se och smaka på på fredag, efter lektionen! ;)

Nu ska jag glo på lite film, på The Holiday närmare bestämt. Sen är det sängen som gäller! ;)

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Sara

Fika + Gr 51 = SANT

^^

2009-11-12 @ 08:51:11
URL: http://helgur.blogg.se/
Postat av: fija

Meh...jag kan inte rida imorrn. ´Jag är fortfarande inte helt frisk från baconsjukan...

Jag vill också ha fika :(



Btw, kan du bocka mig imorgon? :)

2009-11-12 @ 12:24:05
URL: http://fijawodlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0