Vart tog showen vägen?

Idag red jag med sadel för första gången på ganska länge. Det var ganska obekvämt måste jag säga, med stigbyglar och grejer. Men efter några gånger kommer jag nog att ha vant mig vid det igen, ska jag se. ;)

Asså jag har inget emot sadeln överhuvudtaget, tvärtom. Jag gillar sadlar. Men om man har en så pass bra barbackahäst som Abbe(dvs. knappt nån manke, rund o go och ganska mycket päls såhär års), så föredrar jag att rida utan den. Det är varmt och gött med dessutom, och man behöver inte tänka på stigläder osånt heller. :P

Anyway...

Hoppning va det som gällde idag. Vi hoppade en bana om 5 hinder, alla va räcken. Lite grindar och infångare hade vi med ute på banan. Infångarna visade sig komma till nytta när vissa hästar skulle hoppa. Hihi, Marko va för söt när Lottie använde infångaren för att få honom att inte springa förbi hindret. x)
Abbe var lite sådär halvseg ibörjan av lektionen. Det kan ha berott på att han hade gått lektionen innan med..han var typ dyngsur när jag fick honom, och ännu mera dyngsur när jag lämnade över honom till nästa ryttare. Men jag tror att det är för att han har så mycket vinterpäls som han blir sådär svettig med, inte bara själva lektionen. :P
Som uppvärmning fick vi trava över bommar och sen köra lite galopp på fyrkantspåret. Vid ett tillfälle körde vi med att vi skulle fatta galopp i en jättesnäv sväng(typ en U-sväng). Det var ASKUL! :D Abbe blev värsta crazy(men fortfarande kontrollerbar dock). Det måste vi få göra fler gånger!! :D
Själva banan gick helt ok. Han hoppade alla hinder oså, inget "stanna-upp-och-gå-över-hindret"-beteende iaf. :) Han har verkligen gjort enorma framsteg sen han kom till stallet! Han har blivit jätteduktig verkligen!^^

Kom hem från stallet vid 7-tiden nångång. Mamma och Pappa hade bestämt att vi skulle köpa mat idag. Det blev pizza från Napoli, en kebabpizza för min del! Gottgott!^^

Kollade på IDOL medan jag åt. Den här gången va det Reza som fick lämna tävlingen. Jag tror att jag tycker att det var rätt person att åka ut...men jag vet inte. Det är så svårt just nu, alla är ju typ lika bra, tycker jag!
Fast jag måste ändå säga att hela programmet var något bättre förrut, dom tidigare åren. Jag saknar vissa grejer som inte har visats så mycket i år. T.ex. så har idolerna varit tvungna att röra sig mer på scen förrut, lära sig en koreografi oså kommer jag ihåg att dom fick göra. Jag tar Darin(2004) som ett exempel. När han sjöng "Bad" rörde han sig ganska mycket och tog för sig däruppe på scenen. Han flög ju runt som en studsboll vetja! En annan vi kan ta som exempel är Sebastian(2005). Han kunde liksom leka lite med kamerorna och vara framme och få igång juryn lite.
Förra året så var det lite viktigare med rörelse på scenen, än i år i alla fall. Där har vi Robin B som ett excellent exempel. Han var ju ganska så stel, det fick han ganska mycket kritik för. Han skulle röra sig mer på scenen tyckte dom(juryn). Han blev mjukare och mjukare i kroppen för varje gång, och på rocktemat gjorde han ett otroligt bra framträdande, med dans och hela kittet. :)
Det jag vill säga är att jag inte tycker det är så mycket entertaining och show längre...det är mest bara sång tycker jag. Det enda dom har gjort, när det kommer till att röra på sig på scenen, är att ha gått fram och tillbaka. Från stora scenen till lilla scenen, och tillbaka. Eller så har dom stått nästan helt stilla och bara sjungit rakt upp och ner. Det känns som det i alla fall...det är i vilket fall inte som förr, med rörelserna och det.
En bra artist ska klara av att dansa och sjunga samtidigt. Och en bra och cool koreografi gör hela numret ännu bättre. Det tycker i alla fall jag! :P

Men nog snackat om IDOL nu! Nu är klockan sådär fasligt mycket igen...jag förstår inte! Tiden går alldeles för fort ibland! Aja, time for bed!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0