Min lördag och söndag

Det blev visst inget inlägg om gårdagen, så vi skriver det nu istället, tillsammans med dagens inlägg. ;)

Lördag
Vid 1-tiden åkte jag upp till Karlsby. Felicia kunde inte följa med idag tyvärr. Och dessutom så skulle mamma, pappa och Marcus till Linköping, så ingen bil hade jag heller. Men det löste sig bra när farmor kom till oss. Hon följde med mig upp till Karlsby och gick en liten promenad, med mig och Tuffi. Trevligt, trevligt. :)
Det gick bra, jag tog bara ut Tuffi idag. Dom små fick stå den här gången. ;P

När jag kom hem bytte jag snabbt om, och gick hem till Anna och Jörgen. Jag lånade Poseidon av dom. Jag har nämligen inte sett hela den filmen, har alltid hoppat in på typ exakt samma ställe varje gång den har gått på TV eller nått. Så jag tyckte det var dags att se hela, för den är rätt bra. :P

På kvällen blev vi bortbjudna till fam.Bjelksjö. Det var trevligt där. Vi kom inte hem förren vid halv 3 nångång.(Det var därför det inte blev nått inlägg igår) :P

Söndag, idag
Vaknade inte förren vid halv 12 idag(kanske förståeligt?). Typ 2 timmar senare befann jag mig i stallet för att se på lite blåbärshoppning. Jag hann ju inte se så mycket, för jag skulle bort på annat håll vid halv 4. Men jag hann med att träffa och umgås med Sara och Isa bl.a.(Fija va tyvärr inte där, hon är sjuk stackaren! :( Krya på dig gumman! <3), och göra stallet ännu lite säkrare genom att skruva bort gamla vattenhinkshakar(eller vad det nu heter). Jag fick lov att göra det när Sara(hästen) lyckades haka fast grimman och dra sig ur den, så att hon kom lös. Hon gjorde det ett antal gånger, den busfian! Jag kan ju säga att hon inte såg så glad ut när jag stod och skruvade bort den. Hon stallde sig på andra sidan spiltan och kollade lite surt på mig! x) Sen va det bara Ciedra, Red Skin och Primm som hade en sån hake. Jag fick bort Ciedras och Red Skins, men inte Primms. Den satt stenhårt och skruvarna var mjuka och äckliga. Lottie skulle försöka få bort den på annat sätt. ;)

Sara och Marko :)

Av själva hoppningen hann jag se på när Nettlas ryttare åkte av, precis innan mållinjen. Det var första gången ryttaren hoppade henne. Då är det ju lite extra tråkigt när sånt händer. Man vill ju helst få en bra start med hästen. Men det gick bra med ryttaren, som tur va! ;) Jag hann tyvärr inte se på när Sara och Isa tävlade, men jag hoppas att det gick bra för dom. :) Det sista jag hörde, innan jag cyklade från stallet, var att Amanda och Abbe hade gått felfria. Och det måste ju betyda att det gick bra för dom. :D

Klockan 4 var det bowlingsdags. Det är ju Fars Dag idag, så då åkte jag, Marcus, mamma, pappa, Anna, Jörgen och morfar till sporthallen för att spela lite bowling. Jag trodde fel. Jag trodde vi skulle till det nya bowlingstället, men det skulle vi inte. Lika bra det, jag gillar sporthallens bowling bäst! ;D Det var jättelängesen jag bowlade faktiskt, men det var skitkul. Jag fick 2 strike faktiskt! :D Och jag tror att jag kom 2:a till och med. Pappa kom 1:a såklart. :P

Efter 1 timmas bowling åkte vi hem till mormor och fikade. Sen, lite senare, åkte jag och Marcus hem för att bygga upp min byrå, som jag köpt på IKEA för ganska längesen. Det tog ca 3 timmar. Jobbigt va det, men klart blev det till slut i alla fall. Och det var ju målet med det hela! ;)

Nu måste jag vila min högra handled lite, fick ganska ont i den efter bowlingen.. Sen ska jag väl gå och lägga mig med antar jag. :P

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0