All Hallows Eve

Yeah, that's right. Today is All Hallows Eve! And here I am, at home, all alone. Oh, I'm so scared! NOT! xP

Hehe, ja jag är hemma själv just nu. Och jag kommer att vara det ett ganska bra tag till. Jag är absolut inte rädd, det är ju bara skönt att vara ensam hemma...men för säkerhets skull berättar jag inte vart jag bor nånstans! ;P x)

Idag fick jag äntligen träffa Tuffi, Affe och Jonna igen. Som jag nämnde i gårdagens inlägg så var det ju 2 veckor sen sist.
Jag och Felicia blev bjudna på grillkorv med bröd idag. Dennis och Anette stod och grillade när vi kom dit. Dom frågade om ville ha, och det ville vi gärna. Det var gott!^^
Anette berättade att den där fyllekärringen, som bor på gården med den bruna hästen, hade fått sin dom nu. Hon fick 1 månads fängelse...bara 1 månad liksom! Hon borde få några till tycker vi!(Hon åkte dit för rattfylla..bland annat)
Och inte nog med det så har Fontana(den bruna hästen, fyllekärringens häst) gått och blivit sjuk nu med. Kolik hade hon tror jag. Fyllekärringens man ringde veterinären, då polisanmälde hon honom. Hon ville konstigt nog inte ha dit nån veterinär, för hästen var ju inte alls sjuk enligt henne. Men i alla fall så hade veterinären kommit dit, och Fontana var så illa därann att dom nästan var tvugna att avliva henne. Men dom gjorde inte det. Istället så har fyllekärringens man börjat gå promenad med den(annars har den bara fått gå i hagen hela dagarna). Han vill inte ens ha kvar hästen, men han gör det för tantens skull. Det är ju han som får ta hand om Fontana när tanten är inkapabel till det(vilket verkar vara nästan hela tiden).
Det är synd om både hästen och tantens man, tycker jag. En gång, när hon förmodligen var full, fick hon för sig att gå ut och klippa av Fontanas svans. Det var bara själva roten kvar efter den klippningen. Typ. Mer än halva svansen var borta i alla fall! :S Det är synd att ägaren är som hon är, för hästen är hur fin som helst!
Förhoppningsvis så får både tantens man och hästen 1 månads lugn och ro, när hon sitter inne!

Men i alla fall. Vi lämnar fyllekärringen nu tycker jag!

Vi red 2 på Tuffi idag, barbacka såklart. ;) Och herregud va fort det gick i galoppen! Det var hur kul som helst! Och det gick hur bra som helst med! Det är faktiskt inte så jättemycket annorlunda att sitta bak som att sitta fram, man har bara lite mindre att hålla sig i! x) Fast när det gick som fortast var det jag som satt fram och Felicia bak. :P
Vi tog ut småhästarna på en liten promenad när vi var klara med Tuffi. Det är ju som bekant älgjaktstider nu, då kan man hitta allt möjligt äckligt(tydligen). Det här va vad vi hittade:

Älgfot!

Trevligt värre, eller hur? Näe, tror inte det va! Man tycker ju att jägarna borde "städa" bättre efter sig! Usch.

Nehe...om man skulle ta och kolla på lite TV medan man väntar på att mamma och pappa ska ringa, och be om att få bli hämtade...
Ååh, godis! :D


Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0