Det var på tiden!

Imorrn ska bilen äntligen in på verkstaden! :)

För övrigt så vägrade den starta idag...det är 3:e gången nu.(Jag tror faktiskt att det är själva tändkabeln som det är nått knas med. Att den inte kopplar ihop ordentligt ibland, det blir ingen "startgnista" som gör att bilen kommer igång, eller vad man ska säga.) Fast den här gången var det inte Marcus eller pappa som skulle iväg. Det var mamma. Vi skulle åka ut till råssnäs en sväng, för mamma kände för att springa en liten sträcka. Men eftersom bilen inte lydde henne fick vi ta cyklarna istället.(Vem vet, bilen kanske hade en baktanke med det hela. Den kanske tyckte att vi skulle röra på oss ännu lite mer? x)) ;)

När vi kom hem(det var ju tur att den vägrade starta hemma, istället för ute i råssnäs! :P) tog jag bilnyckeln, för att gå ut och se om bilen fortfarande lydde mig. Och det gjorde den minsann! Den startade direkt! I have magic fingers! Haha! xD Men det är lite komiskt ändå asså..det är bara jag som lyckats få igång den igen, efter att den har vägrat starta! Den har värsta respekten för mig, det måste vara så! Den vågar inte bråka med mig helt enkelt! x)
Men självklart så lös ju "Check Engine"-lampan när jag fick igång bilen igen. Jag hade bestämt mig för att åka och tanka om jag lyckades få igång den, så jag gjorde det. Pappa fick ju följa med såklart, jag orkar ju inte putta bilen till en parkeringsplats själv heller, om den inte skulle starta! :P Men det var inga problem här inte! Och efter ett tag slocknade lampan. Igen. Typiskt. Men det kvittar, den ska in imorrn ändå. Och den kommer att stanna där i några dagar, för "bildoktorn" skulle beställa hem grejer till den oså. ;)
Så vi får klara oss utan bilen i några dagar. Vi överlever nog. Huvudsaken är att den blir helt fixad nu, så att jag slipper oroa mig över att den inte ska starta när jag ska hem från nånstans, t.ex. Maxi. :P

Usch, jag har ont i nästan hela kroppen idag. Armar, ben, rygg, etc. Jag har ingen aning om varför, har ju inte gjort nått speciellt vad jag vet. Det känns ungefär som det gör när man är sjuk och har feber oså. Fast jag har ingen feber...vad jag vet. Är bara väldigt trött.

Jag har alltså ont i kroppen och är väldigt trött..? Hmm..det kanske inte skulle skada om jag gick och la mig nu dådå? Att sängen skulle vara nästa stopp för mig, låter inte alls dumt!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0