Vinka eller sjunga

Åkte upp till hästarna vid halv 1-tiden idag. Jag hade tur. Det var redan mockat och klart så jag behövde bara fixa med hö och mat till dom.^^

Pratade lite med Anette och Dennis innan jag tog in Tuffi. Och så lekte jag med busungen lite med!^^ Idag var Micke på ett otroligt bushumör! xP Men stackarn har gått och blivit halt, han har fått ett sår på ena framtassen. :( Dom vet inte vad han har gjort, men som han håller på så är det inte så konstigt att han skadar sig! Han har bara lek i huvudet den där busungen! xD Han hade sprungit efter en älg och jagat den en bit, nu i veckan tydligen. Han hann ju inte ifatt den dådå..Anette hade aldrig skrikit så mycket på honom som då, sa hon. Tänk om älgen hade vänt om och börjat attackera honom! Då hade han ju inte varit vid livet nu, det är en sak som är ganska säker! Men det förstod ju inte Micke, för honom är ju allt bara en lek än så länge. Älgar kan han jaga, men hästar är hur läskiga som helst! Haha, knäppishund! xD
Micke är för övrigt en väldigt smart hund! Han lyssnar oftast på vad vi säger och han förstår vad han ska göra och inte göra. Om man säger "hämta bollen",(utan att man kastat den) då hämtar han den. Om man frågar "Kan du lägga dig ner?", då lägger han sig ner. Ja ni fattar. Man behöver inte göra några tecken eller gester med armarna/händerna längre. Han är så duktig, den lilla skitungen!^^

Jag passade på att fråga Dennis vad man skulle göra om en älg följde efter en när man är ute och rider eller går, whatever. "Du vinkar till den!", fick jag till svar. "Sjunga kan du med göra om du vill!", sa han också. Haha, ok då ska jag göra det nästa gång jag stöter på en älg! xD Nämen man ska typ inte bry sig om den, bara gå lugnt och inte bry sig om den. Ensamma älgar brukar oftast inte attackera, dom är inte lika farliga som en älgko eller en tjur som är brunstig! Om man har oturen att stöta på någon sån älg kan man väl försöka springa för livet! Fast jag tror inte att man hinner så långt. Älgar är snabba djur! :P

Det blev en ridtur på ca 40 minuter idag.(Jag skulle vara hemma till 5 för då kom mormor och dom hem till oss för att fira mig) Jag red samma runda som förra gången. Tuffi stannade till vid samma ställe där vi träffade på älgen förra veckan. Hon var som fastväxt i marken, hon totalvägrade att gå 1 meter till. Jag fick lov att hoppa av och leda henne en liten bit. Sen hoppade jag upp igen och vi fortsatte utan några större problem. Hon var lagom pigg idag. Hon travade på jättebra och i galoppen raceade hon på som bara den. Det märks att hon börjat få müsli igen! :P
Testade den nya grimman på henne med. Den passade. Fast jag tyckte att den såg lite trång ut med den där "nackkudden", så jag tog bort den. Hon blev jättefin!^^

Se så fin hon blev!^^

När jag kom hem var det bara att dekorera smörgåstårtan och hoppa in i duschen, för klockan 5 kom ju gästerna. Smörgåstårtan var såklart supergod! ÄLSKAR SMÖRGÅSTÅRTA!(UTAN fruktcocktail ska det va!) :D

Sen blev det att titta på lite fotboll...Det finns bara ett ord för såna matcher som den här, och det är: FIASKO!
Jag tycker att spelarna gjorde ett skitbra jobb, spänningen var där, absolut! Det är domaren som borde skaffa sig ett par glasögon! 2 mål blev bortdömda. Båda dom har ett stort frågetecken efter sig! Speciellt det sista bortdömda målet! Zlatan var INNANFÖR linjen när han sköt iväg bollen! Och bollen var med innanför! Det kändes som att domaren dömde till Danmarks fördel idag.. :/ Publiken får bottenbetyg dom med. Man sitter inte och skriker BUUU hela tiden! Dålig stil, danskarna!

Nej, nu måste jag se på mer PB! Shit va bra den serien är asså! :D <3 Dom som inte har sett den, går miste om något bra!

Ciao!


Kommentarer
Postat av: moster

Tack för en trevlig kväll!! Japp smörgåstårtan va jätte jätte god det hade du/ni gjort bra. kramar

2009-10-11 @ 17:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0