Epoken är över

"Har du hört det, att man vet nu vem som mördade Palme!"
"Näe?"
"Joo! Det står på gravstenen:"Sköts av kyrkorådet"!".

Hahaha, Becks(Martin Beck) granne är bara för bra! Han är ju typ bäst i filmerna vetja!(Han och Gunvald)
Jag typ asgarvar varje gång jag läser det här citatet! xD
Jag har inte kollat på Beck eller nått alltså. Jag har bara rotat lite i mina lådor och hittat lite roliga citat, som jag skrivit ner, från bland annat Beck. :P

Det var allt annat än asgarvande när kvällens fotbollsmatch var slut. Jag tyckte inte det var så sorgligt att vi inte kvalificerade oss till VM, det visste vi ju typ redan innan den här matchen mot Albanien startade att vi inte skulle klara det! Men det är ju klart..man hade hoppats på att Malta kunde hålla jämnt mot Portugal(den matchen slutade 4-0 till Portugal så..ja.. det gick ju inget vidare). Då hade vi i alla fall hamnat i playoff. :P
Det som var sorgligt var att Lars "Lasse" Lagerbäck och Roland "Rolle" Andersson gjorde sin sista match som förbundskapten respektive assisterande förbundskapten.

Jag har alltid tyckt att dom har gjort ett bra jobb, jag har aldrig ogillat dom vad jag kan minnas i alla fall. Och I-och-med att dom slutar, upphör en epok/era. Lagerbäck har varit förbundskapten(först assisterande) åt det svenska herrfotbollslandslaget i 12 år! Och han har fört oss till 5 raka mästerskap(vilket han är ganska ensam om att ha gjort)! Jag fällde en eller två tårar när matchen var slut och dom tackade för sig! Jag kommer sakna dom båda två!(Jag trodde inte att jag skulle reagera på det sättet...faktiskt!)

Råsunda Stadion, 14 oktober 2009. Här tar eran Lars Lagerbäck slut! :(

Den, eller dom, som efterträder Lasse och Roland har ganska mycket att leva upp till! Hoppas inte det slutar alltför många av dom gamla spelarna bara(Vissa överväger att sluta nu när Lasse och Roland gör det, bara för att dom gör det!)! Det behövs rutinerade spelare också. Inte bara unga!
Jag skulle helst se att Henrik "Henke" Larsson blev förbundskapten! Men tydligen så kan han inte bli det...inte än i alla fall. :( Det va nånting med att han måste ha någon slags erfarenhet inom nått, jag vet inte. Kan dom inte bara göra ett undantag i det här fallet. Henke skulle nog bli en urbra tränare tror jag! Han känner ju dessa spelare bättre än någon annan, eftersom han har varit både medspelare och lagkapten åt dom! ;D Jag vill för allt i världen INTE ha Svennis! Gillar inte den typen!
Hoppas det blir en tränare som är minst lika bra som Lagerbäck! "Annars är jag inte me!", som Karlsson på taket sa! xP

Imorrn väntar 4 timmars trappstädning för min del. Jag börjar nångång mellan 7 och 8. Jag får bestämma själv när jag ska börja! That's the beuty of trappstädning. ;) Flextid is teh shiet! :P

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0