Älgar är fina!

Idag är det lördag och det betyder: Karlsby! Det blev en kort ridtur idag. Vädret var sämst! Blä för regn! Och blä för blöta hästar! :P

Jag och Tuffi träffade på en älg idag. Och naturligtvis så hade jag inte med mig kameran(fast om jag hade haft det så hade jag säkert inte sett någon älg överhuvudtaget. Det brukar va så!)! Mobilkameran fick duga för den här gången. ;) Men från och med nu ska jag ha med kameran ut på ridturen varje gång! :P


Älg! :D

Den stod och stirrade på oss, och vi stirrade på den. Vi stod där i säkert 5 minuter eller nått och bara stirrade på varandra. Tuffi blev stel som en pinne när hon fick syn på den, öronen framåt hade hon med! x) Det första jag tänkte va: "Shit! En älg! Varför har jag inte med mig kameran?!"
Jag såg den före Tuffi. Jag viskade till henne att hon skulle stå stilla. Det tog kanske 1 minut eller nått innan hon fick syn på den! xP
Den stack inte in i skogen eller nånting när han fick syn på oss. Han kollade efter mig och Tuffi när vi vände tillbaka hemåt. Det gick inte att få Tuffi att gå framåt. Hon var görstel och bara stirrade på den(fortfarande med öronen framåt). Jag lyckades få fram henne 1 eller 2 steg, men hon ville bara vända tillbaka så vi gjorde det. Det var nog lika bra tror jag! ;) Så vi stack innan älgen gjorde det. x) Jag hann att få en ordentlig titt på den verkligen. Det gick så lång tid att jag till och med hann att tänka:"Shit vad fin den är!". Det var förmodligen en fjolårskalv. Jag tyckte jag skymtade "små" horn på dess huvud. Det såg ut som pinnar ungefär!
Jag skulle kunna stått och tittat på den hela dagen om inte vädret hade varit så dåligt!
På vägen tillbaka blev det lite trav och lite galopp. Fort gick det minsann! :P

Tog ut småhästarna idag med. Jag började med Affe(tog dom en och en. Det är enklast så.). Han var pigg idag! Bushumöret va med på topp! :P Det blev lite trav och lite galopp för honom med. ;)
Jonna var faktiskt också ganska pigg idag. Mest skritt och lite trav blev det för hennes del. Hon ömmade inte så mycket idag. Det är bra. Marken blir ju lite mjukare när det regnar, så det är nog därför. Annars hade hon nog ömmat lika mycket som hon brukar, skulle jag tro. :P

Nu: lite TV-serier! ;)

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0