Girlpower

Jaha. Då var vi där igen.
Bilen har gjort det igen, dvs. inte velat starta.

Förra(och första t.o.m.) gången det hände var ju när jag och Marcus skulle hem, efter att vi hade varit och ätit hos Anna och Jörgen. Det var Marcus som körde den gången. Då fick vi lämna bilen på parkeringen och gå hem. Det var ju inte så långt som tur va. ;) Det var samma dag som mamma och pappa kom hem från Helsingborg. Så när dom kom hem gick jag och mamma tillbaka till bilen, för att försöka få igång den. Vi satte oss i, jag testade att starta den och den går igång på första försöket. Den går som vanligt under hela färden hem, bara det att "Check Engine"-lampan lyser.
Idag hände samma grej igen. Fast den här gången var det pappa som körde.
Jag och mamma skulle gå ut och gå en sväng. När vi precis lämnat huset kommer pappa gående.

Pappa: "Ska ni ut och gå eller?"
Jag och mamma: "Ja, vi tänkte det."
Pappa: "Ok bra. Då kan ni ju gå till Peter och dom och försöka få igång bilen!*Lite smått irriterad när han lämnar över bilnyckeln*"

Pappa hade varit och klippt sig hos Peter och när han skulle hem så startade inte bilen. Så han fick gå ända från Hyddmarken/tegelviken och hem. Det är ju inte så mycket längre därifrån än vad det är från Anna och Jörgen, men ute är mörkt och kallt, som Lucia brukar påpeka. Då känns alla vägar långa. Plus att han hade jobbat hela dagen idag med, OCH håller på att bli bra från ryggskottet han fick förra veckan. Då känns vägen ännu lite längre! :P

Jag och mamma gick dit och testade såklart. Vi gjorde likadant som förra gången. Jag var förare och hon passagerare. Jag satte i nyckeln och testade att starta. Den gick igång på första försöket, dvs. den var som vanligt. Det kallar jag Girlpower! :P Bilen hyser stor respekt för mig och mamma, men speciellt för mig. Den vågar inte säga emot mig! ;D Den vet vad som kan hända då! xP Fast det gäller att inte bli för mallig nu! Då lär det ju, med all sannolikhet, hända någon av oss två med nångång! :P
Nejmen, jag och mamma tror att både pappa och Marcus är för hårda mot bilen, när dom startar den(asså det är ju inte bara därför den inte startar..men det kanske gör en liten del ändå? :P). Jag tror banne mig att Beatles har helt rätt; "Maybe All You Need Is Love". ;)
Den där lampan lös igen, hela vägen hem. Så den ska till doktorn igen. Förhoppningsvis imorrn. :)

Nu är det alldeles strax läggdags för min del. Ska ju upp och sopa löv..eller jag menar städa trappor imorrnbitti! :P

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0