"Har din son flytningar?"

...frågade doktorn mamma, när hon va där nångång nu i veckan för sin hosta!

Haha, jag tror jag dööör! xD Mamma trodde att hon hörde fel först. "Va..? Vad hade han sa du?!", sa hon. "Flytningar", sa han. Mamma trodde att han menade förkylning, men hon är inte säker(hon kunde knappt hålla sig för skratt)..doktorn va utländsk alltså. Det kanske ni förstod..? :P
Om man tänker efter så finns det väldigt många utländska doktorer, som inte kan så bra svenska..får de inte gå nån svenskakurs innan de börjar som läkare? Det borde nästan vara ett krav på det, för dom som inte kan det svenska språket så bra. Jag påstår inte att dom svenska doktorerna är bättre än dom utländska..dom är typ lika dåliga/bra. Det finns bara några få som är top-notch. Men dom är oftast lite äldre och har gått den "hårda" skolan. Nuförti'n är det ju inte så jättesvårt att bli doktor verkar det som...

Anyway...

Idag är det ju fredag och det betyder Partyparty!, med grupp 51, i stallet! ;D Hoppning va det som gällde idag. Jag hade busunge nr. 1; Abbe! :D Han var lite seg i början, men sen gick det bättre och bättre. Han hoppade riktigt bra vissa gånger faktiskt. Fast då hade jag ju bra fart mot hindren med! ;) Mina hälar va väl sådär idag..jag försökte tänka på dom så mycket jag kunde, men det var inte så lätt när jag var tvungen att driva på honom nästan hela tiden. Men jag tror att dom var bra över de flesta hindren. :)
Vi körde lite gymnastikövningar idag med. Lite "Indianen", lite "kaptensvändningar" och lite "sitta-bak-och-fram-i-sadeln". I den sistnämnda övningen travade vi lite med(I alla fall jag och Fija x))! Det var lite läskigt, men görkul! :P
"Bra, då vet jag att ingen i den här gruppen kan rida in en unghäst! Ni gör alldeles för mycket ljud ifrån er! xD", sa Lottie när vi gjorde indianen! xP
Lektionen var, som vanligt, hur flummig som helst! Men shit va vi hade roligt! xD Fy satan va vår grupp är bra! Jag vet att jag har sagt det ett antal gånger förrut, MEN: Vår grupp är BÄST! :D <3

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0