"Ni ska gå från katten till X...

...sen gör ni en volt vid elefanten, för att sedan gå vidare till hunden. Och på bananlångsidan(haha xD) ska ni gå 70 cm innanför spåret, 72 cm är ok!" x)

Ungefär så lät snacket på ridlektionen idag! Haha. Anledningen till att Lottie sa så var för att dom hade satt för papper för bokstäverna, så man bara såg djuren. x)
Idag red jag barbacka på busungen. Jag har funderat, i nästan hela veckan, på om jag skulle rida barbacka idag eller inte. När jag kom till stallet hade jag fortfarande inte bestämt mig. Jag kom dit lite efter 4 nångång, så gruppen innan hade ju redan börjat. Abbe gick med där. Och hon som red honom, red barbacka. Jag bestämde mig typ i samma stund som jag såg det. För det första så var jag väldigt sugen på't, och för det andra så orkade jag inte krångla med sadeln och det! :P
Det gick jättebra. Vi var jätteduktiga allihopa tycker jag!^^

Just det! Det har kommit ännu en ny häst till stallet! :D Ett sto på 10 år, som bland annat tävlat i fälttävlan förrut. Corinne heter hon. Jättefin är hon! Henne vill jag absolut testa nångång! :) Sofia(Sabinas syster) red henne i gruppen efter oss, så jag fick ett jättebra tillfälle att försöka få lite hyfsade kort på nykomlingen.^^

En fin tjej är hon allt!^^

Det är Michael Jackson-tema i IDOL idag!
Vissa av deltagarna hade tagit vatten över huvudet, och vissa var bra. Jag tycker att Eddie, Rabih, Erik och Reza var bäst ikväll. Men det här temat är ju inte det lättaste precis..It's quite the opposite actually! Och jag tycker dessutom att tjejerna har en liiiten fördel. Man kan inte bedömma dom på samma sätt som med killarna. Killarna måste ju försöka efterlikna Michael Jackson mer än vad tjejerna behöver, eftersom han var kille och inte tjej. Killarna får lite mer press på att göra bra ifrån sig. Jag kan inte förklara riktigt varför..meneh..jag tycker det var ett bra, men svårt och orättvist tema den här veckan. :P
Camilla var den som fick åka hem idag. Jag tycker att det var helt rätt person! Hon var en av dom som gjorde sämst ifrån sig idag tycker jag. Jag gillar inte henne annars heller så..ja..det var rätt person att åka ut helt enkelt! Enligt mig. :P

Nu blir det film resten av kvällen! ;)

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0