Check Engine

Vaknade ganska sent idag. Klockan va väl runt 11 eller nått. Det första jag gjorde när jag väl kommit upp ur sängen var att fixa med disken. Efter det åt jag frukost och sen bar det av upp till Karlsby. ;)

Felicia va redan där när jag kom. Hästarna har börjat få stå inne på kvällarna nu, så det var bara att grabba tag i grepen och börja mocka rent i boxen. När det var klart hämtade vi busarna i hagen.
Idag red vi 2 på Tuffi. Affe fick följa med och gå bredvid och Jonna fick stå inne. Affe var lite busig idag. Han hade lite överskottsenergi, den lilla bushästen! x) Han skulle hela tiden springa fram och nafsa på stackars Tuffi. Varje gång han försökte med det fick han en liten spark och en del tillsägelser från oss. Till slut fick vi honom att inse att han inte fick göra så. Han är ganska lik Abbe ibland faktiskt. Till det där busiga/bråkiga sättet. Dom skulle nog passa ganska bra ihop tror jag! x) Fast något som skiljer de tu åt är tjurigheten. Affe är väldigt sällan tjurig, han ser alltid gladast ut av dom 3 uppe i Karlsby. Abbe har ju en tendens att bli riktigt tjurskallig och arg, för att sedan bli jättesnäll och glad igen. Humörsvängningar? Nej inte alls! xP

Felicia lånade min kamera för att ta lite kort till ett skolarbete. Dom skulle ta en bild med ett föremål som stack ut från mängden. Jag tycker att vi hittade ett jättebra föremål för det faktiskt. :P

Hösten är här!

När jag kom hem började jag nästan direkt med att städa mitt rum. Hann med att damma nästan allt i alla fall, innan det var dags att åka till moster och äta mat.
Marcus och jag var lite lata och tog bilen dit. När vi skulle hem igen vägrade den att starta så vi fick lov att lämna bilen på parkeringen och gå hem. Vi ringde pappa och sa att bilen inte startade. Som tur var så var de snart hemma(de har varit i Helsingborg i 3 dagar) så han skulle kolla på den då. Det blev dock inte så. Han var tvungen att gå upp till Jonas och göra något med någon panna(jobb), så mamma och jag fick gå upp till bilen själva för Marcus skulle bort på fest så han kunde inte följa med heller. Vi gick upp till bilen, låste upp den och hoppade in.(Jag hade bestämt mig för att få hem bilen idag! Jag skulle inte kunna sova gott inatt om jag visste att den stod däruppe! Jag litar inte helt och fullt på det området!) Jag satte i nyckeln och försökte starta. Jag tänkte precis innan: "Nu jäklar startar du annars..!" Och se på ***! Den startade utan problem på första försöket! I've got magical fingers!(Och tydligen en jäkla bestämdhet) ;P Bilen vågar inte säga emot mig! Hehe. Marcus försökte starta den flera gånger, men den vägrade! Sen kommer jag dit och testar 1 gång och den lyder! Jag är bäst helt enkelt! ;D x)

Men i alla fall. Lampan "Check Engine" lös under hela färden hem..så något litet fel är det på den. Vi kollade oljan när vi kom hem och det var knappt någon alls där i. Tror dock inte att det är på grund av det som bilen inte startade. Lampan lyser fortfarande när man startar. Men den startar utan problem nu och den hackade inte eller nånting under färden hem, så det är nog förhoppningsvis inte så allvarligt. Det kan ju vara glapp nånstans med. Vi får se imorrn. Pappa skulle kolla närmare på den då. Jag håller tummarna för att problemet(vad det nu är) går att fixa!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0