Propplösare

Har testat ännu ett "Rent Hus"-experiment! Gjorde en egen propplösare! :P

Vi hade nästintill stopp i avloppsröret(handfatet) på övervåningen. Det var väldigt segrinnnade! Jag frågade förstås pappa först innan jag testade Marlenes tips på hur man gör en egen propplösare. Det är ju trots allt han som får ta hand om allt om det inte funkar! xP
Jag började med att vrida på kranen så att det fanns lite vatten i handfatet. Det bildades fort en liten pöl. Sen hällde jag i en kopp bakpulver...det började bubbla och fräsa som f*n på direkten! Sen la jag i en kopp salt...då blev det om möjligt ännu vitare och mer bubbligare än innan. Och till sist skulle man ha i en kopp ättika, det skulle man hälla i sakta. Jag var typ sketrädd när jag skulle hälla i det! Trodde hela handfatet skulle sprängas i luften när ättikan tog kontakt med den vita, bubblande och fräsande blandningen! Rena kemilabben va det! :O :P
Den här blandningen skulle sedan stå i en kvart ungefär.
Det tog inte ens 5 minuter förren allt hade runnit ner i avloppet. Meningen var att man, efter 15 minuter, skulle hälla kokande vatten i blandningen...men eftersom det inte var helt stopp så rann det ut innan det var dags för vattnet. Då spolade jag med varmt vatten från kranen istället, när allt hade runnit ner i röret. Det fylldes en pöl ganska fort, fast det rann liiiite fortare än innan. Jag bestämde mig för att göra en till blandning. Jag gick ner till köket och fyllde på allt jag skulle ha. Sen när jag kom upp igen och skulle fylla på vatten i handfatet gick det inte! Det rann som det skulle! Jag fick lov att hälla tillbaka allt bakpulver, salt och all ättika i respektive förpackningar. Man tycker ju att handfatet kunde sagt till liiite tidigare att proppen var upplöst! :/ xP

Marlenes tips funkade i alla fall. Miljövänligt är det med! Och det är ju bra! :)

Jag fick en annan sak bevisad för mig idag med. Jag klarar mig inte utan mitt kära nedladdningsprogram, Azureus Vuze. Jag blev typ helt knäckt när jag fick reda på att Marcus hade avinstallerat programmet från min dator! Jag blev både arg och ledsen på honom för att han gjorde så! Va f*n har han vid min dator att göra?! Visst han kan ju få sitta där men han behöver ju inte hålla på att avinstallera mina program! Tänk om jag skulle avinstallera en massa program på hans dator som han gärna vill ha! Det skulle jag aldrig göra! Så gör man inte! Fy satan va arg jag va! Visst det är ju bara att ladda hem det igen...men det va bara så otroligt onödigt av honom att göra så! Slösa tid på att ta hem ett program som man redan hade liksom! Och han gjorde det med avsikt dessutom! UNGE!!!

Men nu är allt löst. Jag har Vuze igen och jag och Marcus har försonats. ;)

Nu ska jag förbereda mig på att se Robert Gustavsson bli Roastad på Berns klockan 21.55 på kanal 5. Jag kommer säkert bli arg på vissa personer eftersom jag tycker att man inte ska "vara dum" mot Sveriges bästa komiker! För han ÄR Sveriges bästa komiker! Och det kommer han alltid att vara! ;D

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0