Interesting..Very interesting!

Ridlektionen idag var VÄLDIGT intressant! Det var bara crazy horses med! :P

Cider & Isa, Ciedra & Felicia, Dzintras & Andrea, Abbe & Jag, Isadora & Sara, Sessan & Sabina, Marko & Sofia och Fuxen & Cornelia bildade veckans Grupp 51. Och bara det säger ju typ allt! xD
När vi skrittade fram hände en grej som fick Ciedra att gå som på tå under större delen av lektionen. Det var nämligen en jättesmart person som startade sin HD-motorcykel på gatan, bakom kullen, vid paddoken! Cider blev såklart skiträdd och flög iväg i full kareta, Dzintras gjorde likadant som Cider. Och Ciedra stack också iväg lite. Abbe drog åt sidan en gång och sen travade han ett par steg(det gjorde han mest för att Cider tryckte på bakifrån och Dzintras och Ciedra tryckte på framifrån). Han blev inte så rädd för själva ljudet från motorcykeln. Han reagerade först när de andra hade börjat springa. :P "Nu händer det nått..eller? Aja, bäst att röra lite på sig. De andra gör ju det!", tänkte han säkert! x) Abbe var för övrigt lite trött idag. Men det var jag med så vi bildade ett bra team! ;)
De andra hästarna reagerade typ inte alls. Isadora hade bara kollat på Cider när han kom farandes. Fuxen vet jag inte...Marko fattade inte att det hade hänt. x)

Det hände inte så mycket på ett tag sen. Det var inte förren det var dags för galopp som det började hända grejer igen. Vi galopperade utan stigbyglar. Det gick ett par varv. Jag såg inte hur det gick till eller så men rätt va det va såg jag Sofia stå på marken bredvid Marko. Hon hade åkt av! Som tur va så slog hon sig inte eller nått! Hon hade tydligen hängt på sidan av Marko efter en väldigt studsig eftertrav. Hon förstod att hon inte skulle kunna ta sig upp i sadeln igen så hon valde att hoppa av istället för att ramla av! Hon gjorde verkligen ett bra val där!
Sen va lektionen typ slut. Alla överlevde, till och med mammorna som stod bredvid och såg på när allt hände! ;)

Asså hur crazy vår grupp än är kommer jag alltid att älska den! Det är ju faktiskt just för att den är lite crazy som jag älskar den! Den är BÄST! :D <3

Nu ska Jennifer sova!
Natti!


Ciao!

Ps. Det har kommit en ny liten häst till stallet. Nettla heter hon. Jättesöt verkligen!^^ Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0