Wierd...

Idag, efter jobbet, lämnade jag och mamma in bilen för undersökning.

En väldigt konstig grej hände när vi skulle åka hemifrån. När mamma började backa slutade "Check Engine"- lampan att lysa. Den lös inte nånting under hela färden till verkstaden! Bilen gick lika bra som den brukar! Verkligen helmysko asså! Lever bilen sitt eget liv eller? Den var nästan som en människa med doktorskräck. Den är sjuk, men blir plötsligt frisk när den ska till "doktorn". x) Vi lämnade självklart in den i alla fall. Jag hoppas nästan på att lampan börjar lysa igen så att "bildoktorn" hittar felet. Jag vill gärna ha tillbaka bilen helt frisk. :P

Det är måndag idag och det betyder att det är min tur att laga mat till familjen. Det blev en riktig "svenne"-middag; Potatis, köttbullar, sås och lingon. Gottgott va det!^^ Om nån ville veta det...

Var även hos min chef idag med och fixade ett nytt anställningsbevis. Vi rättade även till det där med min semesterersättning. Det visade sig att den ekonomiansvarige bara hade räknat från mars i år och fram till nu. Så jag hade bara fått för typ ett halvår. Det var för att mina andra papper, för dom andra månaderna, var raderade. Han hade dom ingenstans. Dom var som bortblåsta. Min chef hade ringt till ekonomiansvarige i fredags(efter att min moster hade ringt till henne och varit skitförbannad) och frågat efter de pengar som fattades. Hon sa att han var helt förskräckt när han hade upptäckt att det hade blivit helt åt h*l*e*e galet. Men nu är det fixat i alla fall. Jag får ytterligare 5000 kr in på mitt konto imorrn! Fick sammanlagt 9100 kr i semesterersättning! Me so happy! :D

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Sara

jag har inte fått min semesterersättning än.. och inte min sista lön heller för den delen.. :P

2009-09-29 @ 08:18:49
URL: http://helgur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0