Flickan Som Lekte Med Elden


Bra!!

Okej...den var inte riktigt som jag hade förväntat mig..faktiskt. Men den var bra! Ohja, absolut! Det fanns tillfällen då folk skrek av rädsla i biosalongen, jag lovar! Jag skrek dock inte dådå, men hoppade till, det gjorde jag! :P Den här filmen handlar ju mest om Lisbeth Salander..och det gillar vi! :D Noomi Rapace gör rollen som Salander otroligt bra(enligt mig i alla fall)! Hon är stencool tycker jag! ;D Michael Nyqvist gör rollen som Mikael Blomqvist jättebra med! Han är lite smårolig ibland och det behövs! Det gör filmen ännu lite bättre! ;) Dom andra i ensamblen gör ju också bra i från sig förstås! ;)
Det som var lite roligt med den här filmen var att Paolo Roberto va med och spelade sig själv. Och han fick stryk! Och det va inte så lite stryk heller! :P Han fick faktiskt göra en audtion till rollen som sig själv! xP Lite konstigt tycker jag! Jag menar; Vem kan spela rollen som Paolo Roberto bättre än Paolo Roberto själv?! Haha wierd asså! xD
Jag har hört från olika håll att den här boken är den bästa i Millenium-triologin. Jag har ju inte läst böckerna så jag kan inte säga något om det. Men jag kan säga att den första filmen, Män Som Hatar Kvinnor, är bättre än den här! Den första är verkligen jättebra! Den här är lite mer än bara bra. Den är absolut sevärd! :)
Den får 3.5 av 5 tändstickor. ;)

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0