Husbyfjöl, stallet, mm.

Ojojoj, vad jag har farit idag!

Husbyfjöl
Klockan halv 12 åkte vi till Borensbergs marknad. Där stannade vi kanske 1½ timma. Köpte hela 9 filmer. 300 spänn gick det på allt som allt. De jag köpte var: He's The Girl, Another Cinderella Story, Stephen Kings The Mist, Cloverfield, Baby Mama, Evening, Miraklet Med Henry Poole, In The Name Of The King och Vantage Point.
Det var väldigt mycket folk där kan jag säga! Det hände att man stod helt stilla ibland. Verkligen knökafullt va det! :O Och för första gången, på ganska många år, regnade det inte(i alla fall inte när vi va där)! :D

Linköping
När vi gått klart åkte vi vidare till Linköping för att hämta ut biobiljetterna till Flickan Som Lekte Med Elden. Så nu har vi dom med. Känns bra. :) Den har premiär den 18 septmeber. Vi ska gå den 19:e. Den 18 är nämligen en fredag och då kan inte jag för då har jag ridlektion! Och den tänker jag inte missa för allt i världen! ;D Det fanns ju en senare tid som vi skulle kunna hinna till...men vi tänkte att vi inte skulle orka med det. Skulle inte komma hem förren vid 12 lr nått då. Lite sent kanske. Så det fick bli den 19:e klockan 18.30 istället! ;)

Stallet
Kom hem till Motala vid halv 4 ungefär. Jag hoppade i ridkläderna så fort jag kunde och körde raka vägen mot stallet. Jag kom precis i tid för att hinna se Sara och Marko tävla i Lingondressyren. Har lite bilder därifrån som jag kommer att ladda upp på bilddagboken senare sen eller imorrn. ;) Duktiga va dom! :D Hann även med att se på Isa och Fuxen. Tog lite Kort på dom med. Dom va oxå duktiga! :) Fick träffa Sanne(Maddes foderhäst) med. Och Så fick jag ju träffa Fija också! :D Hann tyvärr inte se henne tävla Sara för jag skulle vidare. Hoppas att det gick bra för er! <3

Karlsby
Åkte från stallet vid 10 över 4. Jag styrde kosan mot Karlsby. Kom dit vid halv 5 eller nått. Hämtade Tuffi i hagen och gjorde iordning henne för en lite tur i skogen. Idag var hon lagom pigg. Det blev en del trav och lite galopp(hon ökade på bra där). :) Red med schabrak idag..orkade inte sadla. :P När jag precis lämnat gården ringer mobilen. Det är Marcus som vill bli hämtad vid tågstationen vid halv 6(klockan var 5 i 5 när han ringde). Jag bestämde mig för att inte stressa så mycket ändå. Rundan tog ca 30 min. Va tillbaka i stallet vid 20 över 5. Jag gav Tuffi en morot, tog lite kort på henne, Affe och Jonna, släppte ut Tuffi i hagen och skrev i hennes skrivbok. Sen åkte jag.

Övrigt
Kom till Motala Tågstation vid kvart i 6. Jag åkte hem, lämnade Marcus och bytte om till vanliga kläder. Sen åkte jag till mormor för att lämna lite grejer. Mormor följde med hem till oss för att äta lite mat. Men innan vi kom hem stannade vi till på Östensson och handlade lite. Sen, när vi nästan var hemma, var vi tvugna att åka tillbaka hem till mormor igen för att hämta hennes tabletter(diabetes) som hon glömde i all hast. SEN åkte vi hem till oss och nu sitter jag här, mätt och belåten och kollar på VM-kvalet i fotbollen(Sverige leder med 1-0 mot Ungern. Mellberg satte dit den i den 8:e minuten). En aningen trött är jag med. :P

Nu ska jag fortsätta att kolla på kvalet. Heja Sverige! :D

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Sara

The Mist är en så JÄVLA hemsk film! jag mådde psykiskt dåligt när jag hade sett den, helt seriöst.

Vantage Point däremot, den är fin. :)

2009-09-05 @ 21:31:22
URL: http://helgur.blogg.se/
Postat av: moster

Man blir ju helt utmattad av o bara läsa om din dag,

Ta det lugnt, själv missade jag husbyfjöl attans att man ska vara sjuk..Förresten såg du inte starke mannnen

2009-09-07 @ 22:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0