Klisterlappar

...med Blondinbella på är ingen höjdare precis!

Och dom hör inte hemma på dörrfönstrena i mina trappor heller!!
Det tog mig kanske 10 minuter extra att få bort allt klister oså från fönstret! Jag är ganska säker på att det inte är mitt jobb att ta bort sånt där...men jag vill inte ha Blondinbella på mina fönster! Om det skulle ha suttit mer såna lappar på nått av de andra fönstren, hade jag struntat i dom den här veckan och tagit hand om det nästa vecka istället. En Blondinbella i taget här va! ;) Som tur va så fanns det inga mer såna på fönstren. De satt på andra ställen istället. Till exempel så satt en Blondinbella på röret utanför trappuppgången. Och där kan hon gött sitta tycker jag! ;P

Vad har hänt mer idag dådå?

Jo! Jag har varit på arbetsförmedlingen hos arbetscoachen. Det var sista gången idag. Lite sorgligt faktiskt. Det har varit ganska trevligt på dom här mötena. Mycket bättre än Drop-in besöken! :P Vad har vi kommit fram till då kanske ni undrar? Jag funderar på att gå någon fristående kurs. I vilket ämne vet jag inte riktigt än men det lutar åt Engelska nu till våren i alla fall..och sen kanske det blir ännu en språkkurs. Men det får bli till hösten 2010 då i så fall. Jag är faktiskt ganska sugen på att läsa Franska, nybörjarkurs(en halvfartskurs). Eftersom fransmännen vägrar snacka engelska så får väl jag försöka lära mig lite franska, så att vi kan mötas på mitten! xP Det är ju rätt bra att kunna så många språk som möjligt. Man behöver ju inte bli expert på språket, men man kan ju försöka lära sig lite så att man förstår någorlunda bra i alla fall. ;)
Jag tror inte att jag tänker fortsätta med franskan sen. Jag tror att jag bara vill gå den där nybörjarkursen. Det känns som att det räcker för mig faktiskt. ;)

Imorrn ska jag till arbetsförmedlingen igen för att fixa med a-kassa grejen. Vi fixade papprena till det idag så det är bara för mig att skicka in det till den a-kassa jag ska gå med i. Men först måste arbetsförmedlingen få reda på att jag ska skicka in det så att de kan signalera till a-kassan att jag är "arbetssökande". Sen ska de nog skriva under papprena med tror jag. Jag skulle ha fixat det idag, men det var ingen som var ledig och klockan var rätt mycket med. Orkade inte vänta. :P


Fick ju lönespecen idag med. Jag har bett om att få ut hela min semesterersättning med den här lönen. Kom den? Nja. Jag fick 4000 nånting kronor. Enligt Anna, min kära moster, så är det på tok för lite. Hon räknade ut att jag skulle ha 9000 nånting kronor. Vart tog de resterande 5000 nånting kronorna vägen?! Ska bli intressant att höra "ursäkten" från den människa som har hand om lönen på ÖS! :P

Nu blir det lite mer TV.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0