Spacewalk

Började dagen med 4 timmars trappstädning. Vädret var helt ok. Blev ju fint där ett tag. När jag kom hem däremot..då blev vädret helt plötsligt jättedåligt. Regn och blåst. Usch!

Klockan 18.00 åkte jag och hämtade farmor för att sedan fortsätta mot Fornåsa och bilbingon. Mormor var inte med idag. Hon var bortbjuden på annat håll. :P Ingen av oss vann något denna gång heller. Var nära några gånger dock. :)

Nu sitter jag och kollar på Fuglesangs rymdpromenad. Han och hans kumpan ska snart få komma ut i rymden. De håller på med nått just nu..vet inte vad exakt. Tror de kollar utrustningen oså. :P Fuglesang har i uppgift att flytta en 800 kilo tung ammoniaktank! Det är ju tur att vikten inte spelar en så stor roll i rymden! Han hade fått det VÄLDIGT jobbigt annars! x)
Ammoniaktanken ska med tillbaka ner till Earth sen när det bär av hemåt för Fuglesang och hans vänner. ;) Jag skulle med vilja åka upp i rymden och flyga runt lite. Kanske skulle våga mig på en rymdpromenad med om jag fick testa det. Fast det verkar lite dangerous tycker jag. Förra gången Fuglesang gick promenad tappade han ett verktyg...jag skulle med all sannolikhet tappa något. Så. Om jag skulle få chansen att testa en rymdpromenad skulle jag helst inte ha något att ansvara för. Jag vill bara ut i rymden och flyga lite! ;P

Nu vill jag se vad som händer. Tänker bara se när de tar steget ut i rymden. Orka se hela promenaden. Orkar inte sitta uppe i 6 timmar! xP

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0