Lugnt och skönt

Idag har det varit en ganska lugn dag. Det har inte hänt särskillt mycket...men det är bara skönt. Det är ju inte många dagar i veckan som jag kan ta det lugnt på..det brukar alltid vara något som ska göras. Men nix, inte idag. Jobbade 3.5 timme imorse. That's about it. Sen har jag bara gått lite promenad och kollat på lite film och TV. :)

Imorrn kommer morfar hem. Han har varit i Tyskland i 2 månader. Asså jag skäms lite för att säga detta men jag har inte tänkt på att han har varit borta..jag kanske gjorde det första veckan men sen har jag inte tänkt på det så mycket mer. Tycker bara att det har varit otroligt lugnt och skönt hemma hos mormor. Man har kunnat gå dit och äta mat oså utan att behöva höra en massa gap och skrik(han är grek. Och greker är högljudda! xP).

Marcus:
"Undra hur det blir sen när han dör! Kommer vi glömma honom helt och hållet efter ett tag då eller?! Eftersom vi har "glömt bort" honom nu medans han har varit i Tyskland menar jag..! :S"

Han har en poäng där...Men nej! Såklart vi inte kommer göra det! Det är ju en helt annan sak! Jag menar..vi visste ju att han skulle komma tillbaka igen nångång. Han var ju bara på semester och det kommer man ju oftast tillbaka ifrån. :P Man har helt enkelt inte haft tid att tänka på honom så mycket...det har hänt ganska mycket grejer medans han har varit bortrest. T.ex. så har Marcus fyllt 18, tagit körkort och jobbat arslet av sig. Och jag har jobbat arslet av mig, sprungit till arbetsförmedlingen och varit på Liseberg. Det är bara några av de saker som hänt!
När man dör så är man död. You don't get to come back from that! Det är ju, som sagt va, en helt annan sak! Såklart man inte glömmer bort sin morfar bara sådär! Möjligen om man blir som den där "10 sekundersmannen" i 50 First Dates! Men aldrig annars! Du kan vara lugn, Marcus! Det är ju inte som att man glömmer våran morfar helt och hållet i första taget! ;) xP

Nej detta var minsann ett konstigt inlägg..jag gillar inte att prata om döden såhär! Nej fy så hemskt! Rätt va det är står den och knackar på dörren! :S Ja jag tänker då inte öppna den då, det är en sak som är säker(samma sak gäller för Jehovas-vittnen och skumma typer som säljer skumma grejer)! I alla fall inte än. Han kan få stå utanför och frysa ett tag till, tycker jag! :P

Nu måste jag gå och lägga mig så att jag orkar upp och jobba imorrn! :P

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0