Privatryttare

Jag la märke till att jag inte skrev något särskillt om min dag igår. Bara filminlägg igen! x) Aja, får väl skriva lite om den nu dådå. ;)

Vid 14-tiden befann jag mig uppe i Karlsby. Medans jag väntade på att Felicia skulle komma hjälpte jag Anette med att skyffla in spån i spånboxen, samtidigt som jag lekte lite med Micke(herregud vilket lekhumör han va på!).^^ Faktiskt så var Micke den första jag mötte när jag kom dit upp, han kom springandes med en mjuk fotboll i munnen. Han sprang rakt mot mig och gav mig bollen så att vi kunde leka lite dragkamp och apport. ;P Hihi, han är för söt!^^
När Felicia kom var vi nästan klara med spånet, bara lite kvar. Hon hjälpte till med det sista så blev vi helt klara till slut. Skönt. :) Sen tog vi hand om hästarna. Jag red Tuffi med schabrak och Felicia gick med både Affe och Jonna. :) Vi tog på Jonna skor idag. Easy Boot står det på dom...dom var inte så easy precis! Det var ganska svårt att få på dom men det var ännu svårare att få av dom! Den sista skon va svårast. Fick använda skruvmejsel för att få den lösare så att man kunde få av den! Men jaja, det gick ju bra till slut i alla fall. Vi fick av den och det är huvudsaken. ;)

När jag kom hem gjorde jag inte så mycket. Kollade på film oså. Vilken vet ni ju redan! :P


Idag dådå...
Vid 13-tiden gick jag promenaden i Råssnäs som vanligt. Vann inget.
Sen åkte jag till stallet där det var blåbärshoppning. Jag kom när dom nästan var klara med banbyggnaden. Hann hjälpa till lite i alla fall. ;) Det blev klart ganska fort eftersom Lottie satte på vattensprutorna i taket! Det blev en jäkla fart på folk då! xP
Jag fick göra iordning Konan åt Isa för hon skulle tävla Fuxen innan. ;) Han var ganska lerig på benen så jag lov att skölja av dom för att det skulle se någorlunda rent ut. Sen sköljde jag hans allra heligaste med, vilket han tycker är hur skönt som helst! Han står och somnar varje gång man gör det. Söten.^^
Huvudsakligen var jag där för att se på Sara och Marko. Jag agerade fotograf och så filmade jag med Saras videokamera med. Kände mig som värsta paparazzin! :P x) Sara och Marko var jätteduktiga.^^ Dom blev felfria! :D
Isa och Fuxen var med duktiga och dom blev med felfria om jag inte minns fel. :) För Isa och Konan gick det mindre bra...Isa drabbades av en liten blackout och tog fel hinder. Men hon fick ändå hoppa de hinder hon inte hade hoppat. Dom blev felfria hindermässigt...men inte banmässigt. Så det blev tyvärr ingen rosett där. Det var så synd med den där missen för Konan hoppade jättebra! Men det är sånt som kan hända. Dom var duktiga ändå! :)
Sen hjälpte vi till med att bygga bort banan också. Jag kan inte annat än att bli lite arg på privatryttarna! Dom hjälper inte till ett skit! Dom varken hjälper till med att bygga banan eller att bygga bort den! Och då är dom ändå med och tävlar liksom! Jag hjälper till även när jag inte är med och tävlar. Ju fler man är desto snabbare går det ju! Men dom har väl inte fattat det än?! Nej fy på dom!

Man kanske skulle se lite mer på TV nu. Ja, det gör vi. :P

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Sara

det var faktiskt EN privatryttares pappa som var med och plockade bort, insåg jag just... men det var ju fler än så med och tävlade. ;)

2009-09-13 @ 20:53:25
URL: http://helgur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0