Sista anmälningsdagen idag

Ja till universitetet/högskolan alltså.

Jag har inte sökt nån utbildning. Men en fristående kurs, det har jag sökt minsann. Nånting måste jag ju göra i höst om vi inte får behålla jobben. Fast det går att kombinera jobb o kurs samtidigt med såklart. ;)
Har sökt Engelska: helfart och Engelska: halvfartLiu(Linköpings Universitet, Linköping).
Om jag kommer in på båda kurserna får jag välja en av dom. Om vi får behålla jobben väljer jag halvfart, men om vi inte får behålla jobben blir det helfart. ;)

Dom flesta kurserna jag kunde tänka mig att gå börjar inte förren nästa vår. Så det fick bli engelska nu. Det kan ju vara bra att kunna det har jag hört. Jag kan engelska(har ju VG i a och b och G i c. :P), men man kan ju alltid bli ännu lite bättre. Och om det skulle vara så att jag bestämmer mig för att vilja bli översättare(har tänkt på det från och till), så är ju den här engelskakursen inte så dum att gå. :P
Det är engelska grundkurs 1 som börjar nu i höst, sen finns det en fortsättningskurs som man kan söka in till nästa vår(det finns 4 engelskakurser. 3:an= fördjupningskurs och 4:an= avancerad kurs). Man måste börja med 1:a kursen för att kunna söka in till fortsättningskursen, osv.. Man kan alltså t.ex. inte söka till den avancerade kursen direkt(fast det skulle jag inte vilja heller). :P

Ok. Det var vad jag gjorde igår. Bland annat(jobbade, såg på Svensson, Svensson, åt av den goda chokladen och såg på Lost gjorde jag med såklart! :P).

Vad har jag gjort idag då, förutom att ha jobbat?


Jag har varit med mormor på BomötePlaten Väster, i 71:ans restaurang. Hon hade ingen som följde med henne och hon ville ha lite sällskap, så jag offrade mig. Det behövdes bara ett ord för att jag kunde tänka mig att följa med: FIKA! Gratis fika tackar man inte nej till direkt! Wienerbröd och kakor fick man. :P
Själva mötet höll inte på särskillt länge. Max 20 minuter, knappt det. Lyssnade inte så noga på vad dom pratade om, men det handlade väl om något antar jag. Inget viktigt skulle jag tro.
Men ja...nu vet jag i alla fall hur ett Bomöte går till: "Blablablablabla. Ja och nu är det fika. Hej då.". :P x)

Kallat pappa för emo har jag gjort med. Armarna hans är ju fulla med skärsår vetja! Det var tydligen en glasruta som exploderade där pappa jobbade idag. Antagligen var glaset för hårt ditsatt i ramen. Det var för hårt spänt, så när dom skulle vända på rutan sa det: PANG! Rummet han och hans jobbarkompis var i blev fullt med glassplitter(det var typ nån slags duschdörr eller nått tror jag). Hans jobbarkompis skar sig ganska ordentligt han med. Han fick till och med in glas i munnen(men han skar sig som tur var inte där). Så han fick sitta och spotta lite glas. Mmm, gott! Eller inte. :P
Det var ju tur att ingen fick nått glas i ansiktet eller i ögonen. Tur i oturen kan man väl säga att det var. :P

Nu...vet jag inte vad jag ska göra. Tror det får bli lite Svensson, Svensson faktiskt. :P

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0