Så nära - men ändå så långt bort

Vad är det som är så nära, men ändå så långt bort?
Svar: våren och sommaren.


Nu räcker det väl med snö? Idag har det varit förjävligt ute rent ut sagt!
Dom stackars plogbilarna hinner knappt ploga klart innan det ser likadant ut igen. :/

Det är många som kört fast idag. Jag var en av dom. :P

Vi såg massa bilar och lastbilar som hade kört fast. I backen vid kommunhuset stod en lastbil, och lite längre ner i samma backe stod ytterligare 3 lastbilar/långtradare, varav 1 av dom var postlastbilen. Och vid 12, 13-tiden nångång va det en lastbil som blockerade vägen vid försäkringskassan("olyckskurvan"). Brinkebacken höll också kvar ett par fordon. Polisen fick jobba idag med andra ord.
Vi såg minst 3 bilar som körde fast på Prinsgatan. Och det va väl minst 3 som körde fast i Ulaxbacken och backen & korsningen/korsningarna vid  Zederslund.

Vad vi kunde se så var min "fastkörning" av den mildaste grad om man ska jämföra med dom andra som kört fast. Jag stod ganska fint och bra till. Det såg ut som om jag var på besök hos nån. Typ. Jag stod i Ulaxbacken så det tog inte så lång tid för Marcus att komma upp och hjälpa mig. Vi fick hjälp av 2 andra snälla personer med(ett stort tack till dom! :)). Med 3 som puttade på bakifrån och en som gasade lite fick vi loss den. Det var att det var så halt under snön som jag inte kom nånvart. Jag hade gasat lite för mycket så att däcken hade kört bort snön och hamnat på isen under istället. Lite bränt luktade det allt då när jag försökte jobba för att komma framåt.
Men i alla fall...sen, när vi fick loss den, va det bara att backa tillbaka ner igen och köra hem. ;)

Men jag var ju inte ute med bilen för att jag tyckte det var roligt. Jag skulle ju någonstans. Först skulle jag till stan med Anna, fast dit gick jag ju sen. En bil i stan hade inte gått i alla fall. Det var kaos även där!
Sen skulle jag åka och handla och hämta farmor, och till det krävdes ju en bil. Släkten skulle komma och fira mamma och pappa idag så det behövdes både det ena och det andra till maten och fikat. Jag och Marcus åkte och handlade och hämtade farmor med hans bil. Och det visade sig att hans bil fungerade jättebra i detta vägunderlag. Den tog sig fram riktigt bra måste jag säga. :)
Den är lite mindre och lite lättare än vad våran bil är, så den var inte lika lätt att köra fast med. Men vi hade med oss en stor spade utifall att vi skulle köra fast. Det var lika bra tyckte vi. ;)
Allt gick bra. Alla kom hem oskadda oså så nu kan vi lägga den här kaosartade dagen bakom oss. ;)

Nu blir det mera Vinter-OS! 15 km x2, jaktstart, herrar är det som gäller nu. 4 svenskar är med.
Klockan 23.00 är det Curling för Sveriges damer. Dom möter Ryssland. Lag Norberg har änsålänge vunnit alla matcher dom spelat i det här OS:et(herrarna har förlorat 2 matcher av 5). Det är bra gjort!
Heja Lag Norberg! :D


Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0