The Sims

Vaknade först vid 8 imorse, p.g.a. hemtelefonen. Det var mormor som sa att morfar låg på sjukhuset. Han hade fått åka upp det vid 6-tiden eller nått. Det var nått med hjärtat tror jag. Hans tryck och det hade i alla fall varit väldigt högt imorse tydligen. En konstig känsla i armarna hade han känt med tror jag nån sa. Jag vet inte exakt vad som var felet, men nu är han hemma igen i alla fall. Han fick stanna ett par timmar för observation dock.

Somnade om och vaknade mellan 9 och halv 10 nångång. Även denna gång väcktes jag av den förbenade telefonen. Då var det Anna som ringde istället. Vet inte vad hon ville...det var säkert inget viktigt. Lyckades somna om typ nästan direkt efter att någon hade tagit telefonen. Men jag fick inte sova länge inte. Jag hade nämligen stallt klockan på 9.30, eftersom jag och Felicia skulle åka upp till Tuffi lite tidigare än vanligt.
Lite sådär halvjobbig morgon va det med andra ord.

Men i alla fall...

Jag och Felicia kom till stallet vid halv 12 ungefär. Vi gick ut i hagen typ direkt när vi kom dit, och tog lite kort. Sen när vi tog ner Tuffi till stallet, kom Anette ner och sa att Tuffi inte skulle åka idag. Dom som ska köpa henne hade fått sin hästtransport helt insnöad av dom som plogat. Sen va det nått med barnvakt med, typ att hon(den framtida ägaren) inte kunde hitta nån som kunde passa hennes barn idag. Så Tuffi är fortfarande kvar i Karlsby. Det återstår att se när hon åker, när dom som ska köpa henne grävt fram sin hästtransport.
Men det verkar vara ett bra ställe hon kommer till i alla fall. Hon som köpt henne håller på med inkörning av unghästar oså. Ett stuteri typ. Tuffi ska få dra lite vagn. Det tycker hon är jättekul, så det är bra. Jag tror hon skulle vara en såndär "lärarhäst". Alltså en som visar unghästarna hur det ska vara när man drar vagn oså.
Hoppas att det är lika bra som det låter bara. Det som är lite dåligt är ju att hon inte kommer att få galoppera så mycket...hon älskar ju att galoppera. Hoppas att dom rider hästarna ibland med så att hon får springa av sig ordentligt. Det blir säkert bra, det där. :)
Det kan dröja några dagar till innan hon åker, med tanke på att vädret är som det är. Läste nånstans att det skulle komma mer snö... Hon kan åka imorrn, men hon kan också åka nästa vecka, eller veckan efter det. Vi får se hur det blir helt enkelt. Anette skulle höra av sig när hon visste nått mer. ;)
Ridturen idag gick i alla fall bra. Vi red 2 på henne. Kallt va det, men vi överlevde. ;)

Fina tjejen!^^

Sötnosarna.^^

Vad har hänt mer idag då..?
Jo! Melodifestival-resan startade. Första hållplats var Örnsköldsvik. Ola och Salem Al Fakir gick till Final och Jessica Andersson och Pain Of Salvation gick till Andra Chansen. Finalisterna var rätt tycker jag nog. Men jag tycker att Anders Ekborg skulle gått till Andra Chansen i alla fall. Hellre han än Pain Of Salvation! Somnade nästan av deras bidrag! x)
Programmet i sig var väl helt ok. Tycker dock att det var för mycket manusläsande över programledarna. Det kändes som om allt de sa kom direkt från manus. Dom var inte alls lika bra som dom andra, som varit programledare för Melodifestivalen, varit.
Christine Meltzer var bäst av dom 3(Måns Zelmerlöw och Dolph Lundgren var dom andra 2). Men Dolph gjorde ett ganska bra framträdande dock. :P

Innan jag avslutar ska jag nämna att jag red Abbe-bus igår. Barbacka. Det gick bra, det var en lugn och skön lektion. :)
Det kändes för övrigt väldigt jobbigt att se Chaggers box med alla blommor och texter oså. Usch, det är så hemskt sorgligt att han inte finns mer! Jag saknade honom där. Man brukade se hans huvud sticka ut över grinden...åhh! Saknar dig, killen! :(

Nej nu vill jag spela lite The Sims(den första "säsongen"). Marcus installerade det åt mig. Det är kul. Och beroendeframkallande! Ska bli intressant att se när jag kommer i säng! xP

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Sara

vilken söt spretlugg hon har fått. :)

2010-02-07 @ 12:00:08
URL: http://helgur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0