Det är för varmt!

Jag har tagit mitt täcke, min stora röda kudde och Tufsan och flyttat till lite svalare breddgrader, nämligen källaren!

Men för tillfället är jag uppe i mitt rum, bastun. Jag sov inte alls många timmar inatt. Gick och la mig vid 00.00 nångång och försökte somna. Det gick inte så bra. Vid 01-tiden gav jag upp och flydde ner i källaren. Kunde fortfarande inte riktigt somna och vid 2(jag halvsov vid det laget) kom Marcus ner och la sig i den andra soffan(antar att han också gav upp.. :P). Lyckades somna(tror jag), men vaknade och kollade på klockan, som stod på 02.50..nått. Paniken började sakta komma, men jag lyckades lugna ner mig(var nervös för att jag inte skulle få sova en blund inatt. Jag skulle ju upp och jobba så jag kände att det var ganska viktigt för mig att somna..! Tänkte dock att jag inte skulle tänka på hur många timmars sömn jag får om jag somnar då, osv. Det blir bara värre då!).
Tror att jag somnade sen...men jag vet inte. Vaknade inte förren vid 5 över halv 7 iaf...jag skulle ju upp sju så jag fick sova några minuter till sen efter det.

I blame it on the heat!

Och öppna fönster hjälper ju inte... Inte fläkten heller...
Däremot så hjälper AC:n som mamma och marcus köpte på OnOff(tror jag). Men den kan inte stå på hela tiden, så så fort man stänger av den blir det lika varmt son det var innan...*suck*
Imorrn hoppas jag att vi får regn! Ge mig REGN! Jag vill ha REGN!
Och några grader kallare kan det gärna bli med.. Det skulle räcka om det var 30 grader i solen och 25 grader i skuggan eller nått. 25 grader i solen och 20 grader i skuggan går också bra. Och så kan det va i ett par dagar, sen kan vi få lite regn och åska igen. Och sen sol igen. Och så kan det hålla på så tycker jag. :P

Höll på att svettas ihjäl på jobbet idag. Det rann om mig! När jag kom hem frågade Marcus om jag skulle med ut på sjön(mamma, pappa och han skulle det). "JA! :D" blev mitt svar. Såklart.
Så fort vi kastat i ankaret kastade jag mig i vattnet. Det var 22 grader där vi var(Kaffeviken tror jag). Görsaskönt verkligen! :D

När vi kom hem åkte jag och Marcus och handlade(jag skulle laga korvstroganoff!^^). Vi köpte en Sommarbingolott till mormor, som vi åkte upp med till sjukhuset(hon fick feber, vilket tydde på en infektion i axeln som hon krossat...så hon blev inlagd och har legat där sen i onsdags. Dom tror det är bakterier från tarmarna som tagit sig upp till axeln, men dom vet inte. Hon är på bättringsvägen iaf. Men hon kommer ju inte att bli helt återställd. Axeln kommer att varal lite stelare än förrut sen när det är läkt osv.). Det är ju inte världens roligaste att ligga på sjukhus, så nått roligt måste hon ju få göra medans hon ligger där. Spela bingo och kanske vinna en massa grejer är alltid roligt. ;)

Nehe, nu stängdes AC:n av igen. Bäst att gå ner till mitt tillfälliga sovrum. Får helt enkelt kolla klart på filmen, jag kollar på nu, där nere! ;)

Ciao!

(Just det! Fick reda på idag att jag blivit antagen till engelskakursen jag sökte till nu till hösten. Det ska bli intressant. Det kändes jättebra att svara ja på om jag ville gå den fortfarande. :))

Kommentarer
Postat av: Sara

SKOJ MED ENGELSKAN! :D

Vet hur det känns med värmen när man ska sova... Min lägenhet är som en UGN! :O

2010-07-13 @ 16:59:16
URL: http://helgur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0