Fiasko

Fredag 2/7
Va på stan med Lisa en sväng. Vi va på festivalområdet och kollade runt lite, med betoning på lite. Det fanns ju inte så jättemycket att se precis.. Men vi åkte 2 karuseller, virvelvinden(satan va det snurrade! och länge fick man åka med!) och en annan(mycket skönare att åka än virvelvinden! Den va typ som Rainbow va, fast lite mindre och med 2 axlar/armar.).
Vad jag har hört så va det inte alls mycket folk på kvällen sen. Mellan 20-30 pers bara! Det var lite mer folk på lördagen dock(typ 300 nåt). Men man kan i alla fall säga att årets Motalafestival var ett fiasko! Annat va det när Ledin, Carola och E-type kom dit och uppträdde! Ledin har rekordet på ca 15.000 pers(+ ett hundratal båtar ute på Vättern) eller nått. :P
Tror faktiskt att festivalernas tid är förbi...tyvärr. :/

Lördag 3/7
Lisa och jag bestämde att vi skulle gå på bio idag. Vi såg på The Twilight Saga: Eclipse. :)
Efter bion, som slutade vid 23-tiden, följde jag med Kosta och mormor till Linköping. Vi hämtade Anna och Jörgen, som varit i Grekland i en vecka.
Satans varmt va det idag med! Tropiskt klimat va det!

Söndag 4/7
Badade i sjön för första gången i år idag. 21-22 grader va det i vattnet. :)
På kvällen skulle mamma och jag åka och handla. Men innan dess skulle vi svänga förbi hos Anna och Jörgen för att lämna nyckeln(tog hand om posten oså medans dom var iväg). Mormor, morfar och Lola(Jörgens mamma) va där och åt mat.
Typ 10 minuter innan jag och mamma kom hade mormor ramlat i köket. Hon hade jätteont i armen hon föll på, hon kunde inte röra mycket på den. Vi fick helt enkelt lov att ringa efter färdtjänst och åka upp till akuten. Jag åkte med mormor i taxin och mamma och Anna tog Marcus bil. Vi kom till akuten vid halv 8 ungefär. Det blev en del väntan. Hon skickades till röntgen(jag följde med mormor, så mamma och Anna kunde åka och handla det jag och mamma skulle ha handlat). Sen när vi var färdiga på röntgenavdelningen skickades vi ner till akuten igen.

Jag och mamma bytte plats. Hon satt med mormor inne i ett rum som läkaren skulle komma till när han fått svar på bilderna, och jag satt ute i väntrummet med Anna och en alkoholist(som tyckte att jag var snygg btw! xP). Det tog jättelång tid innan svaren kom. Klockan var kvart över 10 eller nått när Anna knackade på och frågade om dom visste nått om mormor än. Dom hade inte fått svar än då. Anna frågade om det var okej om vi också gick in till det rum mormor och mamma satt i(efter 45 minuter med en pratglad och mumlande alkis fick vi nog! Jag var till och med lite rädd för honom...). "Absolut", sa sköterskan. Skönt!
Eftersom klockan var ganska mycket, och jag och Anna skulle upp och jobba dagen därpå, åkte jag och Anna hem sålänge. Mamma skulle åka hem med mormor i taxin sen när allt var klart, så skulle jag hämta mamma hos mormor sen istället(jag ville det eftersom jag ville veta vad det var).

Armen var inte bruten i alla fall...men axelkulan var krossad! :S
Så det kan gå. Men hon hade lite tur i alla fall, att det var vänster axel och inte höger som krossades.
Det blir antagligen en operation(en axelkula-protes sätts in), men jag vet inte. Det kunde också bli bra så att en operation inte behövs, men det kunde dom inte svara på förren om typ 2 veckor eller nått tror jag. :/
Vi får helt enkelt vänta och se hur det blir med det.


Kände för att åka och bada förrut men jag vet inte...det är ju ganska mycket folk på stranden säkert...och har ingen lust att åka själv heller.. Aja, det kommer väl fler varma och soliga dagar antar jag. ;)

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Isa

Sackars din mormor. Hoppas det blir bra.

2010-07-06 @ 09:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0