Ett finare ord för städare

Nu för tiden lyssnar jag på radion(RIXFM närmare bestämt) när jag städar. Idag, under förmiddagen, pratades det ganska mycket om städare. Dom ville få in förslag till ett finare ord för städare/lokalvårare(tycker det ordet är jättefult faktiskt. Jag nästintill hatar det.). :P

Folk kom med dom mest konstiga och påhittiga benämningarna. Ett av förslagen var Damm-coach(coacha dammråttorna att gå vidare till någon annanstans).
Det tycker jag var en jättebra benämning! xD

"- Vad jobbar du som då?"
"- Jag är damm-coach."


Haha, det ska jag börja kalla mig. Det eller sanitetstekniker. :P
Såpastjärna är också ganska roligt. x)

Andra förslag var:
- Såpastjärna
- Sanitetstekniker
- trivseltekniker
- hygientekniker
- parkettkosmetolog
- golvkosmetolog
- lokalkosmetolog
- stilefixer
- moppförare
- Vardagsförgyllare


Fritidsforskare brukar en del arbetslösa kalla sig...tydligen. Ganska smart benämning faktiskt. Och det är definitivt ett finare ord än "arbetslös". :P

Nu ska damm-coachen se på TV! ;)

Ciao!

Kommentarer
Postat av: ztad

ha! fritidsforskare. På deltid då, det är vad jag är :P ^^

2010-03-17 @ 21:32:44
URL: http://ztad.pointblog.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0